DNEVNO PORABIJO KAR 1800 ČISTILNIH KRP
Čistilna služba Splošne bolnišnice Murska Sobota se je danes preselila v kletno etažo nove porodnišnice. Prostor je bil omenjeni službi namenjen že ob gradnji, sedaj ...
Čistilna služba SB Murska Sobota odslej še bolj organizirana; Novi prostori čistilne službe dokončani in opremljeni; Zaposleni specializirani za čiščenje bolnišničnih površin
Čistilna služba Splošne bolnišnice Murska Sobota se je danes preselila v kletno etažo nove porodnišnice. Prostor je bil omenjeni službi namenjen že ob gradnji, sedaj pa je tudi dokončan in v celoti opremljen. Čistilna služba, ki spada v Službo zdravstvene nege, kot spremljajoča dejavnost, že dvajset let skrbi za čiščenje vseh bolnišničnih površin. Visoko kakovost vsa ta leta zagotavlja z nenehnim izobraževanjem in specializiranim znanjem za čiščenje zdravstvenih površin. Vrednost naložbe, ki jo je pokrila bolnišnica je 60.000 evrov. Čistilna služba je svoje prostore do sedaj imela v kletni etaži Kirurškega bloka. S preselitvijo v kletno etažo porodnišnice, pa bo služba z osemdesetimi zaposlenimi še bolj organizirana, saj je redno zagotavljanje čistoče v tako občutljivem okolju, kjer se gibajo tako zdravi kot nezdravi ljudje, ključno.
Za ohranjanje višjega nivoja čistoče in zmanjševanje nevarnosti okužb je zelo pomembno, da je v službi, namenjeni ohranjanju higiene in čistoče, zaposleno bolnišnično osebje. To je namreč na ta način usposobljeno in izobraženo za čiščenje posebno v zdravstvu, kar je precej zahtevnejše kot čiščenje poslovnih, stanovanjskih in drugih površin. Prednost je tudi to, da imajo zaposleni možnost nenehnega izobraževanja, kar pomeni, da vse skozi pridobivajo širok razpon znanj s področja higiene, komunikacije in zato tudi razumejo pomembnost čistoče in timskega dela v bolnišničnih prostorih. Gledano z ekonomskega vidika pa je vzdrževanje lastne službe trenutno ugodneje, kot najemanje zunanjih ponudnikov. Pred dvajsetimi leti čistilna služba še ni bila v takšni obliki. Zaposleni so opravljali delo »strežnica čistilka« in bili zaposleni po oddelkih, kjer so opravljali tudi druga pomožna dela. Leta 1999 se je formirala samostojna služba, ki deluje sistematično in organizirano na eni lokaciji. Kader pa opravlja dela čiščenja po vseh deloviščih v bolnišnici.
Sicer pa, zaposleni v čistilni službi dnevno porabijo kar 1700-1800 krp, dvakrat na dan s stroji očistijo bolnišnične talne prostore; redno vzdržujejo vse talne površine s premazi in negujejo kristalizacijo trdnih tal; za čiščenje težko dostopnih površin koristijo dvigala Gasilskega društva Murska Sobota; od leta 2005 vzdržujejo celotno zunanjo okolico v bolnišničnem kompleksu;
skrbijo za pravilno deponiranje odpadnega materiala, odvoz odpadkov in vzdrževanje prostora za odpadke. Vsa delovna in prevozna sredstva ter pripomočki čistilne službe so pripravljeni po sodobnih tehnologijah, delovne raztopine se pripravljajo z dozatorji, ves mehki inventar za mokro čiščenje pa se v bolnišnični pralnici redno dezinficira.