VINSKA KLET KAPELA ODLOČNO TUDI NA TUJE TRGE
Družba Kapela, vinogradništvo in vinarstvo d.d., je na posebni novinarski konferenci predstavilo prvih 90 let delovanja in načrte za prihodnost. Direktorica družbe Milena Rajk in enologinja Barbika Žunič sta ...
Vina blagovne znamke Kapela praznujejo 90-letnico; Jubilej bodo obeležili s številnimi dogodki
Družba Kapela, vinogradništvo in vinarstvo d.d., je na posebni novinarski konferenci predstavilo prvih 90 let delovanja in načrte za prihodnost. Direktorica družbe Milena Rajk in enologinja Barbika Žunič sta spregovorili o vseh aktivnostih povezane z aktualnim dogajanjem v podjetju kjer vino pridelujejo 90 let, ob tem so lani po dolgem letu stagnacije, prvič poslovali z dobičkom. Glede na število zaposlenih (27) in tudi na splošno gospodarsko krizo, so si v družbi Kapela zadali optimistične cilje za prihodnost. Veliko bodo obnavljali, posodabljali in sploh investirali, predvsem pa bodo skušali čim več vina prodati. Lani so prve količine prodali tudi na tuje trge, že letos pa naj bi izvoz še dodatno povečali.
„Ponosni in veseli smo na dejstvo, da letos praznujemo 90 let. V teh letih se je zgodovina kleti in kraja Kapela zelo prepletala, kar se kaže na močni povezavi s krajem in samo regijo. Skozi zgodovino je klet rasla in danes le še bolj utrjuje in povečuje tržni delež na domačem trgu“, je med drugim povedala direktorica družbe Milena Rajk, ki je dodala, da bo družba 90 letnico obeležila s številnimi dogodki, prireditvami in aktivnostmi, ki bodo pripomogli k boljši prepoznavnosti njihovih vin in podjetja v celoti, zlasti na domačem trgu. Tako že 25. marca 2011 pripravljajo na Ljubljanskem gradu samostojen kulinaričen dogodek. Tam bodo med drugim predstavili tudi piškote iz traminca, kmalu pa naj bi na tržišče prišla tudi čokolada s tramincem.
Začetek delovanja družbe Kapela d.d. sega v leto 1921, ko so vinograde podržavili in ustanovili Banovinsko posestvo. Podatki iz leta 1931 navajajo, da so na posestvu takrat pridelali 200 hektolitrov kapelskega vina. Veliko modernizacijo je Kapela doživela leta 1959, ko so po projektu dr. Mirana Veseliča na Paričjaku zgradili moderno, središčno vinsko klet okrogle oblike, ki je vključevala najsodobnejša dognanja kletarjenja. Kasneje je bila tudi zgled za gradnjo kleti v Ormožu in Ljutomeru. V letu 1974 je bila klet dograjena na skupno kapaciteto 1,3 milijone litrov vina. Kapela d.d. je ponosna tudi na najstarejši nasad traminca v Sloveniji, morda pa tudi v Evropi. Posajen je bil v letu 1951 in letos praznuje 60 letni jubilej. Namenjen je izključno poznim trgatvam in okronan z dvema medaljama na sejmu Decanter v Londonu. Družba si je po prihodu Rajkove na mesto direktorice, leta 2008 zadala smele načrte in cilje, ter zastavila novo vizijo in strategijo.
»Postati želimo eden najbolj prepoznavnih pridelovalcev naravnih kakovostnih in vrhunskih vin v Sloveniji in se kot nišni ponudnik uveljaviti na drugih trgih EU in trgih tretjih držav. V teh treh letih smo naredili veliko pri pozioniranju družbe in vin, ter na področju razvoja vinskega turizma, ki bo v prihodnje pomemben dejavnik pri realizaciji naših poslovnih načrtov. Od uveljavitve novega koncepta poslovne politike povečali prihodke, v letu 2008 za 23 odstotkov, v letu 2009 za 13 in v letu 2010 za 18 odstotkov“, je dodala direktorica Rajkova, ki dodaja, da je družba Kapela veliko pozornosti namenila tudi tujim trgom, kjer že beležijo prve rezultate. Tako so prve enote že prodali v Veliki Britaniji, Belgiji in Nemčiji, še naprej pa bodo sledile predstavitve po številnih evropskih mestih. Zastavljeni cilj družbe je prodaja 40 odstotkov (160.000 steklenic vin) vrhunskih vin na trgih Evropske unije.
V Kapeli pa tudi v prihodnje načrtujejo razvoj in modernizacijo. Trenutno je v pripravi investicijski program posodobitve kleti, ki je vredna 650.000 evrov. Cilj, ki mu v družbi sledijo je, ujeti v steklenice maksimalno, kar jim dajejo vinogradniške lege. »Želimo, da tudi porabniki ob naših vinih in ob uživanju prijetne hrane začutijo bogatost okoliške narave,« še dodaja Rajkova, enologinja Barbika Žunič pa dodaja, da so razvojni načrti in zastavljeni cilji so povezani tudi z razvojem novih vin. „Med sortami želimo posebej izpostaviti renski rizling, saj imamo dobre pogoje za uspevanje te sorte. Tako bomo v prihodnje do negovali poleg suhega renskega rizlinga še polsuhega z bolj poudarjeno aromo. V široko paleto vin bomo dodali tudi penino, pridelano po klasični metodi in rose penino sorte modri pinot“, je med drugim povedala Žuničeva, ki dodaja, da je paradni konj Kapele traminec, kateremu so pozlatili tudi zunanjo podobo. Tako bodo popestrili svojo ponudbo še s polsuhim Tramincem, morda tudi suhim. Kakovost vin Kapela potrjujejo tudi številne nagrade in priznanja, ki jih je družba prejela na sejmih tako doma, kot v tujini.
V letošnjem letu bodo veliko pozornosti namenili tudi promocijskim aktivnostim. „Organizirali bomo pet večjih dogodkov in več manjših. Dogodki bodo namenjeni različnim starostnim skupinam, kar smo upoštevali tudi pri pripravi koncepta prireditev. Vse večje dogodke bomo izpeljali na našem dvorišču kleti, medtem ko bomo posamezne dogodke priredili tudi po Sloveniji“, je še dopolnila direktorica družbe Rajkova, ki je vesela, da so za promocijske aktivnosti pridobili evropska sredstva, s pomočjo katerih bodo lažje uresničili zastavljene cilje promocijskih aktivnosti. S promocijskimi aktivnostmi želijo predvsem doseči boljšo prepoznavnost na domačem trgu in spodbuditi dodatno povpraševanje v vseh prodajnih kanalih domačega trga (trgovci, gostinstvo, turizem). Ciljna skupina so porabniki vseh starostnih skupin, kar so upoštevali pri konceptu prireditev, ki jih bodo na dvorišču kleti izpeljali v letošnjem letu.
V družbi so ponosni na čudovit ambient v središču kapelskih vinogradov in je okronan s cerkvijo Svete Marije Magdalene, ki se spokojno ozira nad vinorodno pokrajino. Zgrajena je bila leta 1824 v neoromanskem slogu s tlorisom v obliki križa. Sveta Marija Magdalena je zavetnica vinogradnikov, trgovcev z vini, sodarjev, žena, otrok, učencev in študentov ter priprošnjica proti očesnim težavam, slabemu vremenu in mrčesu. Poleg omenjene prireditve na Ljubljanskem gradu, bo družba Kapela, v letošnjem letu organizator ali soorganizator še nekaj novih in še uveljavljenih prireditev, kot so: Mladi, kulinarika in vino (1. april 2011), Vino, strast in vrtnice - Kapela nekoliko drugače (27. maj 2011), Praznik traminca in dvig klopotca (13. in 14. avgust 2011, ko bodo svečano obeležili 90 obletnico delovanja), Praznik trgatve (17. september 2011), Martinovanje (12. november 2011)...