Z GLAVO NA MOTOR!

Udeleženci v prometu se v pomladnih dnevih srečujemo z, v večini primerov, povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi naselja, kjer je ...
Radgonski policisti skušajo pomagati motoristom tudi z novo zloženko, ki so jo poimenovali „Z glavo na motor“ in podnaslovom: Zavarovan je motor – življenje ne! Kulturni motoristi bodo zloženko prebrali in jo upoštevali, drugi pa... Udeleženci v prometu se v pomladnih dnevih srečujemo z, v večini primerov, povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi naselja, kjer je njihova hitrost po večini enkrat višja od predpisane. Prihaja do nesreč s smrtnim izidom motoristov, ki jih mediji vedno opišejo z besedami, da je osebni avto izsilil prednost motoristu. Redko kdo pa ne pove, da je motorist vozil s hitrostjo, ki je bila enkrat ali večkrat večja od predpisane. Resnica je po navadi takšna, da motorista, takrat, ko voznik osebnega avtomobila spelje iz neprednostne ceste, še ni na vidiku. Voznik motorja, pa, ko zagleda avtomobil, ki prihaja iz neprednostne ceste, zaradi prevelike hitrosti ne more pravočasno zavreti... In sploh so motoristi najbolj rizični udeleženci v cestnem prometu, čeprav so tudi med njimi mnogi, ki se držijo predpisov, in ki jim je stalo do lastnega življenja ter življenja drugih. Prav zaradi slednjih, ali kot smo slišali, kulturnih motoristov, ki se držijo predpisov, potekajo različne preventivne aktivnosti policistov in motorističnih klubov. Eno takšnih so ob pomoči občinskih svetov za preventivo v cestnem prometu, v občinah: Sveti Jurij ob Ščavnici, Gornja Radgona in Apače (vse razen občine Radenci), pripravili tudi policisti PP Gornja Radgona, ki pokrivajo območje omenjenih štirih občin oz. UE Gornja Radgona, kjer je registriranih nad 300 motoristov.
Radgonski policisti so namreč izdali posebno zloženko z nasveti za motoriste, katero so poimenovali: Z glavo na motor; Zavarovan je motor – življenje ne. Namenili so jo vsem voznikom koles z motorjem in motornih koles. Zloženko, katero je v sodelovanju z motoklubi z območja PP Gornja Radgona, priredil inšpektor Boris Žibrat, oblikoval pa Štefan Abraham (oba SUP PU Murska Sobota), sta predstavnikom vseh osmih motorističnih društev in klubov z radgonskega območja, predstavila in razdelila: pomočnik komandirja PP Gornja Radgona za promet ter mejne zadeve, Bojan Sabotin, in policist ter vodja varnostnega sosveta v občini Sveti Jurij ob Ščavnici, Simon Šipek. Na srečanju v gasilskem domu PGD Grabonoš, kjer sta Sabotin in Šipek razdelila tudi posebne zloženke, ki so jih izdali: DRSC, DARS in Policija: Hitrost, ne spreglej – občutek za življenje, je beseda tekla o spoštovanju predpisov, izpostavili pa so tudi statistične podatke, ki so za pomursko regijo v zadnjih letih dokaj ugodni, vsekakor pa ugodnejši kot pred leti. In temu vsekakor prispevajo tudi tovrstne preventivne aktivnosti, ter seveda organiziranost v moto klube, kajti policisti so ugotovili, da nesreče v večini povzročajo motoristi „solisti“, ne pa tisti organizirani.
Motoristi so najbolj ogroženi med prestavljanjem motorja – rangiranjem, vožnjo po strnjenih naseljih – mestih, vožnjo skozi zavoje ter vožnjo v koloni. Vzroki najpogostejših prometnih nesreč pa so: hitrost, stran vožnje, prehitevanje, kršenje pravil o prednosti, varnostna razdalja, alkohol ipd. Kar 65 % prometnih nesreč se zgodi v naselju, ker je tam večja možnost, da te spregledajo, je več kritičnih točk (križišča, objekti ob cesti, parkirišča, spolzke površine,gostota prometa...). „Zato je potrebno prilagoditi hitrost, opazovati dogajanje ter predvidevati nevarne situacije. Nismo vsi dobri vozniki, torej je potrebno predvideti druge voznike osebnih in drugih vozil. Zato predvidevaj, če si preblizu avta, če bo zaviral ali se poiskušal izogniti oviri, predvidevaj ali me sploh vidi, ali bo zmanjšal hitrost ali pospeši. Predvidevaj ali je mogoče pred kombijem, ki zavija levo, pešec, kaj če se voznik premisli in zapelje desno? Kaj če sopotnik v kombiju odpre vrata ali pa nekdo na parkiranem avtomobilu? je morda kdo na desni strani za osebnim avtomobilom, morda majhen otrok,katerega ne vidim? naj speljem ali počakam? Predvidevaj ali voznik avta zmanjšuje hitrost, ker bo zavil? bo zavijanje nakazal s smernikom? me je videl, ga naj prehitim pred križiščem, kaj pa vozila na stranskih cestah in vozila, ki vozijo nasproti. Predvidevaj kamenje na levem voznem pasu, morda jih je za ovinkom s strmega predela priletelo še kaj? pesek, razpokana in nevarna vozna podlaga na desnem delu mojega pasu? kjer je senca, ne vidim, kakšen je asfalt...“, je novo zloženko, ki jo lahko dobijo vsi motoristi in vsi drugi zainteresirani, nekoliko predstavil novi pomočnik komandirja PP Gornja Radgona za prometno varnost, Bojan Sabotin.
Sabotin in Šipek sta opozorila tudi na obremenjenost motorja, ter predvsem pogoste napake motoristov, kot so: prehitro in panično zaviranje, prehiter vstop, strah pred nagibom, sekanje nepreglednih ovinkov, vozniki pa so opozorjeni tudi na tehniko vožnje (pritiskanje, ležanje, „visenje“..., vožnjo v skupini, cik – cak vožnjo, ter najpogostejše posledice, kot so: naleti od zadaj, -vožnja vštric (mrtvi kot), bočno trčenje, množični padci ipd.
Radgonska policista sta tudi dejala, da so zaman vse preventivne aktivnosti, predvsem teoretične, če se to v praksi ne upošteva. „Tisti, kulturni vozniki se bodo držali navodil in predpisov, ostali pa..., saj jih nič ne prepriča“, je dejal Bojan Sabotin, ki je dodal, da v Sloveniji beležijo upad smrtnih žrtev med motoristi. Tako jih je leta 2006 umrlo 42, leta 2007 – 40, leta 2008 – 38, lani pa 28. Sorazmerno temu je tudi število telesnih poškodb, ki se letno giblje od 600 do 1000, kjer je približno 40 % hudih, 60 % pa lahkih.