PREKMURJE SLAVI IN SE VESELI...
Beltinci, 15. avgusta - V Prekmurju te dni množično praznujejo. Pa ne le tradicionalno Marijino vnebovzetje, ter slovenski državni praznik ob priključitvi ...
Dars je na zadovoljstvo domačinov odprl del prekmurske avtoceste (štiripasovnice)
Beltinci, 15. avgusta - V Prekmurju te dni množično praznujejo. Pa ne le tradicionalno Marijino vnebovzetje, ter slovenski državni praznik ob priključitvi Prekmurja matični domovini, temveč tudi in predvsem odprtje štiripasovne avtoceste. Po večletnih opozarjanjih na neznosen tovorni promet, ki je ogrožal njihovo varnost in okolje, so namreč včeraj (četrtek) le dobili 20 kilometrov pomurske avtoceste. Nekaj po 14. uri so namreč med Beltinci in Lendavo končno odprli dobrih 17 kilometrov dolg odsek štiripasovne avtoceste, med Lendavo in mejnim prehodom Dolga vas pa slabe 3 kilometre hitre ceste. Preostali,13,7 kilometra dolg odsek avtoceste med Lendavo in Pincami na meji z Madžarsko bo odprt v torek, 19. avgusta, in s tem bo prekmurski del omenjene avtoceste odprt v celoti.
Tako bo do 19. avgusta skupaj prometu predanih 34 kilometrov nove štiripasovne ceste v Pomurju, ki se bo v Pincah navezala na madžarsko avtocesto Letenye-Pince/Tornyiszentmiklos, skupaj z že zgrajenim odsekom med Vučjo vasjo in Beltinci pa bo vzpostavljena neprekinjena, 45-kilometrska avtocestna povezava od Vučje vasi do meje z Madžarsko. Čez dobra dva meseca, predvidoma konec oktobra pa naj bi odprli tudi preostali del pomurske avtoceste med Vučjo vasjo in Cogetinci – ter Cogetinci – Senarsko in Lenartom, kar pomeni, da bo vzhod in zahod države v celoti povezan bodisi s pravo avtocesto (z odstavnimi pasovi) ali štiripasovnico. Do takrat pa bodo posebne težave imeli le prebivalci med Vučjo vasjo in Lenartom, torej v krajih: Vučja vas, Hrastje Mota, Turjanci, Rihtarovci, Radenci, Šratovci, Mele, Gornja Radgona, Podgrad, Lomanoše, Spodnja Ščavnica, Ihova, Trstenik, Benedikt, Ženjak, Žerjavci, Porčič in Lenart.
Kakorkoli že, investicijska vrednost avtocestnega odseka Beltinci-Lendava znaša 116,46 milijona evrov, investicijska vrednost avtocestnega odseka Lendava-Pince z odsekom hitre ceste do mejnega prehoda Dolga vas pa 142,31 milijona evrov. V teh vrednostih so poleg gradbenih del med drugim všteti projektiranje, odkupi zemljišč in objektov in stroški pogodbenega nadzornega inženirja. Tako sta dva odseka pomurske avtoceste, z manj kot 50 kilometrov stalo skoraj 259 milijonov evrov. Po vsej verjetnosti pa se v Prekmurju ne bo zgodilo kaj podobnega kot v primeru predora Šentvid, kajti „to je cesta, ki jo dajemo v promet s praktično kompletno dokumentacijo za poskusno obratovanje, in Dars nikoli več ne bo odpiral cest brez dokumentacije“, je ob odprtju avtocestnega odseka med Beltinci in Lendavo, med drugim povedal predsednik uprave Darsa Tomislav Nemec. Žal pa „Pomurka“ nima odstavnih pasov, pa tudi vozni pasovi so ožji kot običajno, kar bo prineslo samo dodatne stroške ter tudi morebitne nevšečnosti, ko ob kakšni nesreči na kraj ne bodo mogla prispeti intervencijska vozila. Kljub temu, da uradne slovesnosti ob odprtju (ta naj bi bila v torek v Pincah) ni bilo, so že včeraj in ponoči ponekod pripravili ljudska rajanja. Domačini pa se že veselijo oktobra, ko naj bi se z odprtjem odseka avtoceste med Prekmurjem in Lenartom povezali z Mariborom, in takrat naj bi „cesta smrti“ med Mariborom in madžarsko mejo postala manj krvava.
V BELTINCIH PRAVO LJUDSKO RAJANJE
Ob odprtju avtoceste in „rešitvi“ njihove občine, 11 – urno slavje kar na glavni državni cesti
Beltinci – Včerajšnjo odprtje prekmurske štiripasovne avtoceste med Beltinci in Lendavo – so še posebej veselo proslavili v Beltincih, kjer se je 11 – urnega rajanja, med 16. uro včeraj (četrtek) in današnjo tretjo uro zjutraj, veselega rajanja udeležilo več tisoč domačinov iz Beltincev ter iz celega Pomurja. V tem času so popolnoma zaprli državno cesto G1-3 med Mariborom in mejo z Madžarsko v Dolgi vasi, po kateri se je denimo v juliju po mesečni statistiki Direkcije za ceste zapeljalo rekordnih 125.570 težkih tovornjakov (največ, kar 5.530, so jih našteli 21. julija); lani v tem času se jih je 113.442, v mesecu juliju 2004, ko je civilna iniciativa v Gornji Radgoni začela s primerjavami tovornega prometa po letih in mesecih, pa jih je bilo 61.972. To pa so samo podatki z mejnega prehoda Dolga vas, če temu prištejemo še lokalni promet in druge mejne prehode se število tovornjakov poveča vsaj še za 30 odstotkov. Torej tudi do pet tovornih vozil na minuto.
V Beltincih so se za popolno zaporo G1-3 odločili zato, ker so se končno rešili težkih tovornjakov. Prireditev pravzaprav niti ni imela organizatorja, saj se je vse zgodilo nekako spontano, na svoje pa so prišli številni domači gostinci, kar tri glasbene skupine, predvsem pa ljudje, ki so se veselili na cesti v dolžini 230 metrov, za katere zaporo je občina pridobila dovoljenje od Direkcije za ceste v prometnem ministrstvu. Poskrbljeno je bilo tudi za obvoz, tako da nobenih težav ni bilo, le vsi so se lahko veselili.
Spontano in sproščeno druženje občanov je potekalo pod sloganom „Počutimo se varne na glavni cesti G1-3 brez tovornjakov v tranzitu“, vsi ki so stregli ter tako ali drugače sodelovali pri organizaciji dogodka pa so na majicah imeli zgovoren napis: „Varno od šanka do šanka po cesti G1/3. Podobno slavje bo (predvidoma) konec oktobra tudi v Gornji Radgoni, kot nam je povedal predsednik radgonske CI Stanko Sakovič, ter drugje med Vučjo vasjo in Lenartom.