PRIHODKI IN PRODAJA VEČJI OD NAČRTOVANIH

V prvem trimesečju za 12 odstotkov presegli načrtovane prihodke; Tako prodaja kot prihodki višji kot v istem obdobju lani; Proizvodni program dopolnili z novimi polnitvami...
V družbi Radgonske gorice d.d. so nadvse zadovoljni z doseženimi poslovnimi rezultati v prvem četrtletju letošnjega leta. Prihodki so v primerjavi z istim obdobjem lanskega leta višji za 33 odstotkov in hkrati 12 odstotkov višji od načrtovanih. Letno prodajo dober milijon steklenic penine, v petih letih pa bi radi dosegli dvo milijonsko letno prodajo penine. Proizvodni program razširili z novimi 0,2 litrskimi polnitvami. V prihodnje se bodo še bolj usmerili v proizvodnjo penin, graditi pa želijo tudi na kompleksnejši turistični ponudbi. Tako so v prvem trimesečju letošnjega leta ustvarili za 1,1 milijona evrov prihodkov, kar je za 12 odstotkov več od načrtovanega in za 33 odstotkov več kot v istem obdobju lani, ko so ti znašali 827.600 evrov. Čisti dobiček prvega četrtletja je znašal 11.400 evrov in je za 35 odstotkov višji od lanskega.
Radgonski vinogradniki sicer letno prodajo dober milijon steklenic penine. Skupno prodajo letno 2,8 milijona steklenic vina in penin. S prodajnega vidika sta najpomembnejša november in december, ko prodajo 75 odstotkov penin in 53 odstotkov vseh vin. Z vedno večjim poudarkom na prodaji penin želijo v naslednjih petih letih njihovo prodajo povečati z zdajšnjega dobrega milijona na dva milijona steklenic letno. V prihodnosti želijo z aktivnejšim nastopanjem na tujih trgih ta delež bistveno povečati. S svojimi peninami in vini so prisotni na trgih Avstrije, Nemčije, Belgije, Italije, Slovaške, ZDA, Japonske in v državah bivše Jugoslavije. Poslovni načrt za letošnje leto zajema reorganizacijo v primarni proizvodnji z združitvijo delovnih enot vinogradništva ter reorganizacijo v kletarski proizvodnji in strokovnih službah z razširitvijo delovnih področij posameznikov. V načrtu imajo selitev vinske proizvodnje na lokacijo Kodeličeve klet, s čimer bodo omogočili še kakovostnejšo pridelavo vin. Vzpostaviti želijo tudi pogodbene odnose z dobavitelji ter ustvariti evidence za sprotno spremljanje vseh stroškov v proizvodnji. Pospešeno bodo gradili na kompleksnejši turistični ponudbi, pri čemer želijo aktivirati tudi gostinski objekt Janžev hram. V okviru pripravljene komunikacijske strategije so že posodobili celostno grafično podobo družbe, trenutno pa posodabljajo nekatere vinske etikete. Družba vedno več vlaga tudi v aktivnejše in bolj konsistentno komuniciranje z vsemi relevantnimi javnostmi. Svoj prodajni program sproti prilagajajo potrebam in povpraševanju na trgu. Iz tega razloga so se odločili za lansiranje novih 0,2 litrskih polnitev Srebrne radgonske penine, Traminca s črno etiketo in Janževca. Z vsemi tremi novostmi bodo vstopili v trgovske sisteme in hotele, prvi dve pa bodo aktivno pospeševali tudi v lokalih in klubih. S Srebrno radgonsko penino bodo nastopili tudi na tujih trgih.
Kot rečeno radgonski vinogradniki trenutno letno prodajo okrog milijon steklenic penin, v prihodnjih petih letih pa želijo letno prodajo penin podvojiti. Skupno prodajo letno 2,8 milijona steklenic vin in penin. Največji delež prodaje predstavljajo polsuha Srebrna radgonska penina (preko 700.000 steklenic letno), Zlata radgonska penina (300.000 steklenic), Traminec s črno etiketo (130.000 steklenic) in Janževec (1,3 milijona steklenic). Strategija prodaje predvideva vzdrževanje realizacije na domačem trgu ter osvajanje tujih. Tudi na tujih trgih se bo podjetje predstavljalo kot »Hiša penin«. Plan je povečanje izvoza na 10% od letne količinske realizacije. Kot pravi direktor Radgonski goric d.d. Borut Cvetkovi, v prihodnje se bodo v družbi še resneje obrnili na specializacijo proizvodnje penin, povečanje izvoza, utrjevanje in povečevanje tržnega deleža med peninami, dvig image-a družbe in njegovih izdelkov ter sistematičnejši pristop do kupcev in končnih potrošnikov. V družbi Radgonske gorice d.d. vidijo priložnost za razvoj v iskanju novih trgov in kupcev v tujini. Prav tako pa se intenzivno posvečajo analizam poslovnih dogodkov ter iskanju novih možnosti za racionalizacijo poslovanja družbe. Tako načrtujejo v prihodnosti posodobitve in izpopolnitve informacijskega sistema, ki bo omogočal boljši nadzor nad poslovanjem podjetja. Načrtujejo pa tudi velike investicije v proizvodnjo.
Poslovni načrt družbe Radgonske gorice d.d. za leto 2007 vključuje: ukinitev nerentabilnih dejavnosti družbe oz. njihovo reorganizacijo; reorganizacijo v primarni proizvodnji z združitvijo delovnih enot vinogradništva ter reorganizacijo v kletarski proizvodnji in strokovnih službah z razširitvijo delovnih področij posameznikov; spremembe v plačnem sistemu z obvladovanjem stroškov dela; vzpostavitev pogodbenih odnosov z dobavitelji; vzpostavitev evidenc za sprotno spremljanje vseh stroškov v proizvodnji vezanih na posamezne proizvode; popestritev turistične ponudbe (ogledi kleti, degustacije, turistični vlak) z aktiviranjem objekta Janžev hram ter prodajo vseh poslovno nepotrebnih objektov s predhodno rešitvijo prostorskih zmogljivosti za skladiščenje šampanjske surovine in proizvodov.
V prihodnjih letih so načrtovane tudi številne investicije, kot so: Del začrtanih smernic trajnostnega razvoja družbe je selitev vinske proizvodnje na lokacijo Kodeličeva klet. Cilji omenjene investicije so: doseči najvišjo možno raven kakovosti vin Radgonskih goric; dodatno notranje prestrukturiranje proizvodnje vin ter povečevanje deleža penin; diverzifikacija programa penin; proizvodnja tihih vin samo v okviru blagovne znamke; optimiranje notranjih logističnih poti ter doseganje boljše informatiziranosti vseh poslovnih procesov. „Sama investicija bo obsegala: izgradnjo dodatnih proizvodnih prostorov na lokaciji Kodeličeva klet in preselitev polnilne linije iz Jurkovičeve ulice; izgradnjo dodatnih skladiščnih prostorov za skladiščenje repromateriala; preselitev proizvodne linije v Kodeličevo klet; nabavo in namestitev nove proizvodne opreme v Kodeličevo klet; rekonstrukcijo šampanjske hale v Jurkovičevi ulici; nabavo in namestitev dodatne opreme za proizvodnjo penin ter opustitev številnih dislociranih malih kleti. Z omenjeno investicijo želi podjetje posodobiti in avtomatizirati svojo proizvodnjo ter povečati polnilne kapacitete, kar bo predstavljalo temelje za prodor na tuje trge. Omenjena investicija ter dodatna informatizacija poslovanja bosta odpravili dosedanje tehnične težave in minimizirali vplive, ki bi lahko negativno vplivali na kakovost končnih izdelkov. V družbi pa načrtujemo tudi znižanje stroškov na enoto proizvoda ter ugodnejše pogoje za dodatno specializacijo v proizvodnjo penin in vrhunskih vin. Predračunska vrednost investicije, ki jo nameravajo uresničiti leta 2008 oz. najkasneje 2009, znaša 2.625.000,00 EUR, ekonomska doba projekta je ocenjena na 15 let, investicija pa se bo družbi po izračunih povrnila v šestih letih“, pravijo v Radgonskih goricah d.d., kjer še posebno pozornost posvečajo utrjevanju blagovne znamke. Zaradi zaznanih potreb na trgu po manjših polnitvah penin in vin, so se v Radgonskih goricah d.d. namreč odločili za širitev prodajnega programa. Tako bodo lansirali nove 0,2 litrske polnitve Srebrne radgonske penine, Traminca s črno etiketo in Janževca.
Sicer pa je večinski lastnik Radgonskih goric družba pooblaščenka, v kateri večji delež obvladujejo Celjske mesnine. V Sloveniji trenutno dosegajo 55 odstotni tržni delež pri prodaji penin in so največji proizvajalec penin pri nas. Poleg paradnih konjev družbe, ki so Zlata in Srebrna radgonska penina, Traminec ter Janževec, uspešno prodajajo tudi ostale svoje proizvode, v prihodnosti pa nameravajo proizvodni program še nekoliko prilagoditi in oplemenititi z nekaterimi novostmi. Letos mineva 155 let od prve proizvedene penine po klasični metodi v Gornji Radgoni, ki je bila hkrati prva proizvedena penina v slovenskem prostoru nasploh. V prihodnje se nameravajo še bolj osredotočiti na proizvodnjo penin in se pozicionirati kot »Hiša penin«.