SKUPINA PANVITA INTERNACIONALIZIRA POSLOVANJE
Letos dobrih 92 milijonov evrov prihodkov, za leto 2008 načrtuje 21-odstotno rast skupne realizacije...
Skupina Panvita se uvršča med vodilne proizvajalce varne, kakovostne in okusne hrane v Sloveniji. Letos bo ustvarila 92,3 milijonov prihodkov, za leto 2008 pa načrtuje 111,3 milijonov € skupne realizacije in internacionalizacijo poslovanja. Predsednik uprave Panvite, Dejan Židan, in MIR, Peter Polanič, sta predstavila nekaj najpomembnejših vzrokov za dobre rezultate. »Kljub nenehni rasti obsega poslovanja je za Skupino Panvita strateškega pomena pridelava varne, kakovostne in okusne hrane, ki jo zagotavljamo z nadzorom in s sledljivostjo od njive do mize,« je med drugim povedal Dejan Židan. Skupina Panvita, ki združuje 11 vertikalno povezanih družb, bo poslovno leto zaključila z 92,3 milijoni evrov prihodkov, kar je za 13 odstotkov več kot leto poprej, ter z več kot 2 milijona dobička. Naložbe Skupine Panvita v letu 2008 so znašale 7,2 milijona evrov.
Zaradi izvozno naravnih aktivnosti se je izvoz v Skupini Panvita v letu 2007, v primerjavi z letom 2006, povečal za 47 odstotkov. Klimatske spremembe so jih usmerile v prestrukturiranje poljedelstva, namenska proizvodnja poljščin na Panvitinih družinskih kmetijah se je povečala za 106 odstotkov, za 8 odstotkov so povečali realizacijo na področju reje perutnine ter bistveno izboljšali poslovni rezultat družbe Panvita MIR d. d., ki bo ob povečani prodaji na domačem in tujem trgu poslovno leto zaključila z dobičkom, čeprav tega že dolgo ni bilo, in tudi tega niso načrtovali. S prehrano za živali jim je uspel prodor na tuje trge, veliko rast prihodkov pa so zabeležili tudi v kmetijski trgovini Zrnovit.
Na posebni novinarski konferenci so predstavili tudi načrte za prihajajoče poslovno leto, ki bo v znamenju internacionalizacije. Skupina Panvita načrtuje 111 milijonov evrov skupne realizacije in 6,5 milijonov evrov naložb v Sloveniji. Največjo izvozno rast pričakujejo na področju mesnih izdelkov (44 odstotkov), krme za živali (20 odstotkov) in v povrtninarstvu (100-odstotno povečanje izvoza). Skupina Panvita bo svoje dejavnosti načrtno primerjala z najboljšimi proizvodnimi praksami v tujini, z namenom izboljšanja lastne produktivnosti in učinkovitosti. Internacionalizacija poslovanja je povezana tudi s kapitalskimi vlaganji na tuje trge. Družba bo namreč kapitalsko vstopila v Srbijo, svoje poslovanje pa bodo primerjali z najboljšimi tujimi praksami. Med aktivnostmi v letu 2008 v Panviti načrtujejo krepitev svoje prepoznavnosti, utrjevanje blagovnih znamk Ave, Pipi, Pigi in Panonski vrt ter skrb za zaposlene. Družba bo svojim zaposlenim, letos jih je 622, prihodnje leto pa naj bi se ta številka zvišala na 656, namenila več izobraževanja in mesečno nagrajevanje. Med letom so plače zvišali za 2,5 odstotka, decembra pa bodo zaposlenim izplačali nagrado (božičnico) v višini 700,00 evrov bruto.
Kot rečeno, Skupina Panvita je sestavljena iz enajst vertikalno povezanih družb, s 622 zaposlenimi pa uresničuje svoje poslanstvo v odgovornosti do okolju prijazne in sonaravne pridelave hrane ter reje živali. Del Skupine Panvita je še več kot tisoč družinskih kmetij iz Pomurja, s katerimi sodelujemo na področju poljedelstva in reje živali. Celotno delovanje Skupine je tesno povezano z naravo, z okoljem, v katerem deluje in okoljem za katerega deluje. Odličnost poslovanja Skupine zagotavlja sledljivost in nadzor celotne reprodukcijske verige od proizvodnje žit, s katerimi posejemo 3400 ha panonske ravnice, do lastne priprave hrane za preko 120.000 letno vzrejenih prašičev in več kot 2,5 mio vzrejenih piščancev. Celotna pridelava in predelava hrane poteka v skladu s sistemoma ISO in HACCP. Proizvodnja mesa in mesnih izdelkov je pridobila zahtevni mednarodni standard IFS, del proizvodnje poteka po certifikatu HALAL, svoje proizvode pa trži pod blagovnimi znamkami AVE, PIPI, PIGI in Panonski vrt. Za kvaliteto svinjskega mesa PIGI in Goričkega piščanca smo nosilci znaka višje kakovosti.
„Smo edini v širšem okolju, ki preko lastne bioplinarne večino stranskih produktov, ki nastajajo pri izvajanju kmetijske in živilske dejavnosti predela in izkoristi na okolju prijazen način. Predelava teh stranskih produktov omogoča proizvodnjo bioplina za proizvodnjo »zelene« električne energije, toplotne energije za ogrevanje farm in organskega gnojila, ki izboljšuje kvaliteto pomurskih polj. Razlog za uspeh in smelo zastavljene cilje v prihodnosti je v dejstvu, da Skupina dosledno sledi svojim vrednotam, kot so partnerstvo, samozavest, prilagodljivost in pripadnost potrošniku na vseh segmentih svojega delovanja“, pravi Židan, ki je prepričan, da so ključni dejavnik za uspeh in zagotovilo za prihodnost zaposleni, strokovnjaki iz različnih področij, na katerih delujejo družbe v Skupini. S svojim znanjem, motivacijo in pripadnostjo družbi so pomemben kapital in zagotovilo za njihov nadaljnji razvoj. Trdno se zavedajo, da je strokovni razvoj zaposlenih pogoj za učinkovito in kvalitetno delo, obenem pa omogoča jasno in enostavno prepoznavanje prispevka vsakega posameznika k skupnim ciljem Skupine.