V POMURJU TOVORNJAKOM PREHITEVANJE PREPOVEDANO

Na svoji zadnji redni seji je Vlada RS, med drugim odgovorila na pobudo poslanca Državnega zbora iz Pomurja, Jožefa Horvata. Poslanec, ki je na vlado naslovil poslansko ...
! Izgradnja odstavnih pasov na „pomurski avtocesti“ (še) ni predvidena; Policisti s Škodo octavio...
Na svoji zadnji redni seji je Vlada RS, med drugim odgovorila na pobudo poslanca Državnega zbora iz Pomurja, Jožefa Horvata. Poslanec, ki je na vlado naslovil poslansko pobudo, v kateri predlaga začetek aktivnosti za izgradnjo odstavnih pasov na pomurskem avtocestnem kraku oziroma za izgradnjo polnega profila avtoceste v širini 26,2 metra. Na žalost Pomurcev pa od tega vsaj zaenkrat ne bo nič, saj čeprav je zemljišče odkupljeno, menda odgovornim še ni jasno, da je omenjena cesta preozka, kar je potrdila tudi nedavna prometna nesreča, ko se do kraja niso uspeli prebiti reševalci in gasilci. Vlada RS je namreč v obširnem odgovoru pojasnila izhodišča, na osnovi katerih je bila sprejeta odločitev o izvedbi avtoceste brez odstavnih pasov ter s širino voznih in prehitevalnih pasov 3,50 namesto 3,75 m. Omenila je tudi, da je Ministrstvo za promet že septembra 2002 naložilo Darsu, da bo ob spremembah, ko zožen profil avtoceste ne bo več ekonomsko, prometno–tehnično in prometno–varnostno upravičen, potrebno profil širine 21,20 m dograditi, zato so bili vsi odkupi zemljišč izvedeni za profil širine 26,20 m, prav tako pa so vsi objekti, kot so nadvozi in oporne konstrukcije, že v 1. fazi izgradnje avtoceste zgrajeni v širini 26,20 m.
„Glede na dejstvo, da bo del Pomurskega avtocestnega kraka od Beltincev do slovensko-madžarske meje prometu predan najkasneje v avgustu 2008, od Maribora do Vučje vasi pa najkasneje v novembru 2008, bo Dars takoj po predaji tega odseka v promet uvedel monitoring odvijanja prometa tako z vidika prometnih obremenitev kot tudi z vidika prometne varnosti. Če bodo rezultati prometnega monitoringa pokazali, da dejansko prometno stanje presega izvedeni profil avtoceste, kar bi ogrožalo varnost uporabnikov avtoceste, bodo podana nadaljnja izhodišča za takojšnjo izvedbo 2. faze Pomurskega avtocestnega kraka oziroma za dograditev avtoceste širine 21,20 m v širino 26,20 m“, so sporočili iz vladne službe za komuniciranje.
Sami sicer niso sporočili kdaj bi se to lahko zgodilo, po drugi strani pa je odbor za spremljanje izgradnje pomurskega kraka avtoceste, ki ga vodi župan Gornje Radgone Anton Kampuš, odločen da je odstavni pas potrebno začeti graditi že včeraj, ne pa danes in še sploh ne jutri. „Treba je storiti vse, kar je v naši moči, da se tragični dogodek na avtocesti med Vučjo vasjo in Beltinci, ko reševalci niso mogli do ponesrečencev, ne bo več nikoli ponovil“, se strinja tudi direktor DARS Tomi Nemec. A ker je po njegovem dograditev tretjega pasu dolgotrajen proces, je Dars na tem odseku postavil prometno signalizacijo za prepoved prehitevanja za tovorna vozila in za najmanjšo razdaljo med vozili. Pristopili so tudi k projektnim rešitvam za opremo pomurskega kraka s sistemom za nadzor in vodenje prometa ter naredili načrt reševanja v izjemnih razmerah. Sedaj izvajanje ukrepov nadzirajo policisti, ki z novim policijskim vozilom (provida) znamke Škoda octavia, represivno in preventivno ukrepajo zoper tiste tovornjakarje, ki si na 11 kilometrih ceste Vučja vas - Beltinci, drznejo prehiteti kakšno pred seboj vozeče vozilo.
„Zavedamo se, da je varnost pri reševanju ogrožena tudi na drugih odsekih, zato smo že pristopili k pripravi prvih strokovnih podlag za izgradnjo odstavnih pasov na vseh avtocestnih odsekih v Sloveniji“, je dodal prvi mož Darsa.