Vročina pospešila prodajo izdelkov „treh srčkov“
Lastniki iz češke Kofole zadovoljni s poslovanjem v Adriatic regiji.
Skupina Kofola, kamor sodi tudi največja proizvajalka vode in napitkov v Sloveniji, Radenska d. d., je v letošnjem juniju dosegla rekordno rast prodaje na Češkem in Slovaškem ter v Adriatic regiji. Ne glede na to se je skladno s pričakovanji Skupine Kofola prodaja v prvi polovici letošnjega leta glede na isto obdobje lani zmanjšala za 3,8 %. Inikator EBITDA je v primerjavi z istim obdobjem lani nižji za 32,1 %. Uspešno izvedeni nakupi podjetij v Adriatic regiji lastnikom še vedno prinašajo veliko zadovoljstvo. Prodaja se je v tej regiji povišala za 19,2 %. Delež EBITDA te regije je znotraj celotne vrednosti Skupine glede na isto obdobje lani narasel iz 14 % na 20 %. Pozitivno je zlasti dejstvo, da indikator EBITDA v omenjeni regiji narašča, ne glede na velike investicije v oglaševanje in razvoj distribucijske mreže. Razloga za to sta dva: prvi sta nenehno nadgrajevanje produktnega portfelja ter inovacije, ki jih je z novimi produkti Skupina doprinesla na trg. Gre predvsem za produkte, kot so športna linija Radenske, nove vode z okusi ter osvežene tradicionalne blagovne znamke gaziranih brezalkoholnih pijač. Drugi razlog pa je v povečanju učinkovitosti v proizvodnji ter v pospeševanju notranjih procesov.
„Vse od nakupa smo se konsolidirali in celo povečali prevladujoči delež blagovne znamke Radenska v kategoriji mineralnih vod. Letos smo se izkazali tudi v kategoriji gaziranih brezalkoholnih pijač, saj si je junija letos tradicionalna znamka Ora izborila kar 45% delež,“ o slovenskem trgu pravi Jannis Samaras, generalni direktor Skupine Kofola ČeskoSlovensko.
Na domačem trgu češko-slovaške regije se je prodaja skupine povečala za 3,2 %. Največji delež tega porasta pripada podjetjema Rajec in Rauch. Segment restavracij in impulznih nakupov se hitro povečuje, kjer je družba zabeležila več kot 8% rast glede na isto obdobje lani. Blagovna znamka UGO še naprej hitro raste. Njena prodaja se je lani povečala za 30,5 %, t.j. za 1,6 milijona EUR. Pod okriljem znamke UGO je skupina najavila prevzem proizvodnje in distribucije sveže solate podjetja Titbit, ki proizvede več tisoč solat dnevno z letnim prometom 2,2 milijona EUR. Kofola bo tako postala vodilno podjetje sveže pakiranih solat na Češkem.
Skupina Kofola je sicer ena od največjih proizvajalcev brezalkoholnih pijač s sedmimi proizvodnimi obrati na petih evropskih trgih. Skupno zaposluje več kot 2.100 ljudi (izključujoč rusko proizvodnjo). Produktni portfelj Kofole na Češkem in Slovaškem vključuje tradicionalno kola pijačo, narejeno po tradicionalnem Kofolinem receptu, izvirsko vodo Rajec, sirupe Jupi, grozdni sok Vinea, otroške pijače Jupík, energijske pijače Semtex in druge tradicionalne češke in slovaške znamke, kot so Chito, Top Topic in Citro Cola. Ima tudi licenco za proizvodnjo in distribucijo pijač RC Cola in Orangina. Kofola je ekskluzivni distributer znamk Evian in Badoit na češkem in slovaškem trgu ter distributer tradicionalne izvirske zdravilne mineralne vode Vincentka češkim trgovcem in gastronomskemu sektorju. Od začetka leta 2015 je tudi ekskluzivni distributer znamke Rauch na Češkem in Slovaškem. Skupina Kofola je vključena tudi v mrežo UGO, ki upravlja z 59 UGO bari in 20 UGO solatnimi bari na Češkem in Slovaškem. Leta 2017 je skupina kupila poljskega proizvajalca sadnih in zeliščnih produktov Premium Rosa. Največje znamke iz portfelja poljske Hoop Polska so sirupi Paola, Hoop Cola, mineralna voda Arctic in otroški sokovi Jupik.
Leta 2015 se je Kofoli pridružila slovenska Radenska, leta 2016 pa so priljubljene hrvaške znamke Nara, Inka in Voćko postale del Radenskinega portfelja. Leta 2016 je Radenska postala proizvajalec in distributer pijač Pepsi, Mirinda in 7Up za hrvaški trg. Leta 2016 je Skupina Kofola prevzela hrvaško znamko mineralne vode Studenac.