LETOS PRIDRŽALI ŽE 423 VINJENIH VOZNIKOV

Murska Sobota - Medtem ko se v Pomurju dobrih osem mesecev (med 12.8.2008 in 21.4.2009) ni zgodila niti ena prometna nesreča s smrtnim izidom, hkrati pa se je za tretjino do polovico zmanjšalo tudi število ...
V Pomurju povprečno dnevno 3,2 voznika konča na hlajenju Murska Sobota - Medtem ko se v Pomurju dobrih osem mesecev (med 12.8.2008 in 21.4.2009) ni zgodila niti ena prometna nesreča s smrtnim izidom, hkrati pa se je za tretjino do polovico zmanjšalo tudi število prometnih nesreč, ter posredno tudi težje ali lažje poškodovanih oseb, se je stanje po 21. aprilu znova močno poslabšalo. Med 21.4. in 16.5.2009 je namreč na pomurskih prometnicah umrlo pet oseb, po en voznik tovornjaka, osebnega avtomobila in mopeda, ter dva motorista, in stanje spet postaja zaskrbljujoče. Še bolj zaskrbljujoče pa je dejstvo, da so omenjene prometne nesreče, poleg neprilagojene hitrosti, predvsem povzročil alkohol. „V Pomurju se vsaka tretja nesreča zgodi zaradi neprilagojene hitrosti, vsaka četrta pa zaradi alkohola“, je dejal, mag. Srečko Šteiner, prometni policijski inšpektor SUP Policijske uprave Murska Sobota.
Ob tem je Šteiner pojasnil razliko med neprilagojeno in neprimerno hitrostjo: „Neprilagojena hitrost je tista hitrost, s katero ne obvladujemo vozilo in se zato ne moremo ustaviti pred oviro. Neprimerna hitrost pa je višja hitrost, s katero peljemo po cesti, kjer je določena omejitev“. Letos so policisti do petka, 15. maja pridržali kar 423 vinjenih voznikov, izmed katerih so okoli 30 odkrili po povzročitvi nesreče, ostale pa pri navadni kontroli psihofizičnega stanja. Torej so v Pomurju povprečno dnevno zaradi vinjenosti pridržana 3,2 voznika. Mimogrede: lani od 30. aprila, ko je pričela veljati nova prometna zakonodaja, pa do konca lanskega leta, torej v polnih osmih mesecih, je na pomurskih policijskih postajah prespalo „le“ 656 vinjenih voznikov. „Mi vsakega udeleženca v cestnem prometu obravnavamo kot potencialno žrtev in ne kot potencialnega kršitelja“, dodaja inšpektor Šteiner, ki je predstavil tudi zanimive izsledke projekta „Mladi in alkohol“, kjer so moči združili dijaki Srednje ekonomske šole Murska Sobota in policisti: „Ko smo v križiščih opazovali obnašanje voznikov, smo ugotovili, da jih je enajst odstotkov telefoniralo in dvajset odstotkov zapeljalo v križišče, čeprav je na semaforju gorela rumena ali rdeča luč, kar je strogo prepovedano“, je pojasnil mag. Šteiner, ki dodaja: „Udeleženci v prometu se vse premalo zavedajo koliko časa po zaužitju alkohola so pod vplivom alkohola (ne glede na lastne občutke). Ob zaužitju alkohola potekata istočasni dve reakciji. V prvi fazi (resorpcija) vrednost alkohola narašča, hkrati pa je eliminacija v svoji začetni fazi. Ob višku pride do ravnotežja med resorpcijo in eliminacijo, nakar prevladuje faza eliminacije ali padanje koncentracije alkohola. Resorpcija se po doseženem višku ne konča, temveč se nadaljuje tudi skozi fazo eliminacije. Ob zaužitju večje količine alkohola v kratkem času, alkohol prehaja v tkivo in se le počasi razgraja (difuzija)“.