POMURCI SE PRIPRAVLJAJO NA NOVO ZAPRTJE GLAVNE CESTE?

Anton Kampuš verjame, da bo še ta teden odredba podaljšana, in naj ne bi prišlo do nobenih zapletov, ali je za zaplet kriv odstop ministra Božiča, ki bi kljub temu moral opravljati sprotne zadeve?...
Minulo soboto so prebivalci skrajnjega severovzhoda države znova žalostno ugotovili, da je prenehala veljati odredba po kateri je v soboto in nedeljo bila prepovedana vožnja težkih tovornjakov po glavni državni cesti G1/3 med Mariborom in madžarsko mejo. Župan občine Gornja Radgona Anton Kampuš, sicer predsednik odbora za spremljanje izgradnje avtoceste v Pomurju, je sicer že v začetku prejšnjega tedna (3.9.) poslal ostro pismo v Ljubljano. V imenu omenjenega odbora, je namreč od prometnega ministra, mag. Janeza Božiča, in ministra za notranje zadeve Dragutina Mateja, zahteval, da se nemudoma podaljša »Odredba o omejitvi prometa na cestah v Republiki Sloveniji«, in sicer tistega dopolnila, ki se nanaša na odsek glavne državne ceste med Mariborom in madžarsko mejo. „Vsi člani odbora za sprotno spremljanje izgradnje avtoceste v Pomurju so od mene kot koordinatorja odbora zahtevali, da se veljavnost omenjene odredbe podaljša za nedoločen čas. Ker je bila na seji odbora dana takšna obljuba tudi s strani pristojnih ministrov in ker to zahtevajo tudi razmere na cesti G1-3, od obeh ministrov zahtevamo, da se omenjena odredba podaljša. Odredba mora biti v tem tednu uradno podaljšana in objavljena“, pravi Kampuš, ki dodaja, da se bodo ostale problematike povezane s težavami v prometu, lotili na skupnem sestanku odbora in ministrstev, ki bo v ponedeljek, 24.9.2007, v prostorih DARS-a v občini Sv. Jurij ob Ščavnici. Žal pa ker odredba ni bila podaljšana, se sedaj vse skupaj spreminja in zato ne bo nobeno presenečanje, če se v odboru (oz. kar prebivalci sami)odločijo za ostrejši način komuniciranja, in celo zaporo ene najbolj pomembnih slovenskih prometnic.
Kampuš nam je sicer povedal, da sam pričakuje kako se bo zadeva uredila brez zapletov, kajti nai bi mu odgovorni iz prometnega ministrstva sporočili, da se tudi oni nagibajo podaljšanju omenjene odredbe, da pa je tokrat prišlo do „kratkega stika“ zaradi odstopa ministra Božiča. Župan občine Gornja Radgona Anton Kampuš, in ne samo on, je sicer prepričan, da je omenjena odredba, ki med Mariborom in Dolgo vasjo prepoveduje vožnjo tovornjakov v času od 8. ure v soboto do 22. ure v nedeljo, dala pozitivne rezultate. Z odredbo, ki je veljala dva meseca, je tako minister za promet Janez Božič, izpolnil 14. junija letos dano obljubo o dodatni omejitvi tranzitnega prometa težkih tovornjakov na državni cesti G1-3 med Mariborom in mednarodnim mejnim prehodom Dolga vas. Toda po objavi v Uradnem listu RS, je odredba, s katero se je dodatno omejil promet za tovorna vozila, veljala samo v času turistične sezone. Torej sedaj tudi na pomursko – štajerski „cesti smrti“, kot mnogi imenujejo omenjeno prometnico, sedaj ob vikendih ne velja več prepoved vožnje tovornjakov.
Sam Kampuš je sicer zadovoljen tudi z izvajanjem drugih pogajalskih zahtevkov iz letošnjega junija, ki so botrovali preložitvi protestne zapore ceste. Tako predsednik odbora trdi, kako v odboru za spremljanje izgradnje pomurskega kraka avtoceste, ugotavljajo, da na območju Pomurja, na državni cesti G1-3 in na mejnem prehodu Dolga vas, poteka poostren policijski nadzor nad vozniki težkih tovornjakov. Odredba je prepovedovala vožnjo tovornjakov v času od 8. ure v soboto do 22. ure v nedeljo tudi na regionalni cesti R1-235 med Radenci in Mursko Soboto. „S tem sta bili izpolnjeni dve bistveni pogajalski zahtevi, zato je odbor do nadaljnjega preložil izvedbo predhodno napovedanih protestnih zapor ceste G1-3. Izvedbo dogovorjenih ukrepov in rezultate bo odbor ocenil in če ne bo podaljšanja odloka, bo sklepal tudi o takratni napovedani protestni zapori“, pravi Kampuš, ki pričakuje, da bosta prometno in notranje ministrstvo hitro ukrepala in podaljšala omenjeno odredbo...
AVGUSTA POD 100.000 TOVORNJAKOV
Ukrepi, ki so jih izvajali julija in zlasti avgusta, ko je ob vikendih bila prepovedana vožnja tovornjakov med Mariborom in Dolgo vasjo, vsekakor pa tudi dopusti, ko je po cestah sploh manj težkih tovornjakov, so botrovali, da je čez mejni prehod Dolga vas, po sedmih mesecih prvič, prevozilo manj kot 100.000 tovornjakov. Avgusta jih je namreč bilo natanko 90.643, kar je tudi veliko preveč. Kakorkoli že, v letošnjih osmih mesecih so števci Direkcije za ceste na MMP v Dolgi vasi našteli že 849.938, lani celo leto pa jih je bilo 984.486 (celo leto 2005: 863.339; leta 2004: 601.624). Poleg povečanja števila tovornjakov v tranzitu pa jih je vedno več tudi v lokalnem prometu, zato v Pomurju dežujejo različni očitki.
„Imamo nekaj obljub: o ureditvi parkirišča v Meleh, preprogramiranju semaforja (ta je že izvedena op.p.) v centru Gornje Radgone ipd, vendar vse gre zelo počasi. Šola se je že začela, a nič se ne spreminja. Nekaj več pomoči in energije vlaga Svet za preventivo v cestnem prometu, upajmo da bo del energije prenesel tudi na novega ministra, ki mu bomo spet morali dopovedovati vse na novo“, pravi Stanko Sakovič, član odbora za spremljanje izgradnje avtoceste v Pomurju, ter predsednik Civilne iniciative Gornja Radgona.