V PONEDELJEK ZVEČER PROTESTNIH SHOD

Jutri naj bi začeli z gradnjo zapornic, Damjan Medved pa trdi, da so v Civilni iniciativi, katero bodo razpustili, krivi „ker so verjeli ministru Božiču“; Močna policijska prisotnost na tiskovni konferenci...
V želji, da bi javnosti vsaj nekoliko približali dejansko stanje, ki naj bi se na prehodih čez železniške tire v Cirkovcah in okolici, dogajalo v jutranjih (meglenih) urah ter še posebej v času ko ni lepo vreme, so člani Civilne iniciative (CI) za ureditev železniških prehodov občine Kidričevo, danes, nekoliko nenavadno, že ob sedmih zjutraj, pripravili novinarsko konferenco. In poleg „rekonstrukcije“ dogajanja, za kar so na eden izmed prehodov v Cirkovcah, le nekaj deset metrov od najbolj tragičnega, priskrbeli tudi traktor, osebni avtomobil in še nekatere pripomočke, ter v spremstvu okrepljene policijske zasedbe, so člani CI zavrnili, da bi nosili kakršnokoli krivdo za nedeljsko nesrečo na nezavarovanem prehodu v Cirkovcah, ki je terjala tri življenja. Kot je znano so minulo nedeljo na nezavarovanem prehodu umrle tri sorodnice: 68 – letna Ivanka Peršuh, njena 58 – letna sestra Ida Gajser in še ne štiriletna vnukinja Martina Peršuh, kar je po številnih že dosedanjih smrtnih žrtvah na območju Cirkovc, samo dolilo olje na ogenj, in ogorčenje domačinov pripeljalo do vrelišča.
Kot je na omenjeni tiskovni konferenci povedal predsednik CI Damjan Medved je bil že pred nekaj meseci predstavljen predlog za zaprtje prehoda in preusmeritev prometa na sosednji zavarovan prehod zaradi tamkajšnjega ozkega cestišča in gostega prometa povsem neprimeren. Ravno zaradi tega so uprizorili omenjeno „rekonstrukcijo“ dogajanja, ko se na ozkem prehodu čez tire ter še bolj ozkem vozišču proti središču kraja, mimo šole in drugih objektov, dejansko ne moreta normalno srečati dva vozila, še posebej če gre za kakšen veliki kmetijski traktor ali celo tovornjak. Svojo trditev so člani CI zato podkrepili s prikazom običajne prometne situacije na omenjenem zavarovanem prehodu. „Na odcepu magistralne ceste Ptuj - Slovenska Bistrica ni levega zavijalnega pasu za smer proti Cirkovcam, zaradi česar so se že doslej na tem križišču zgodile številne nesreče. Neustrezna je širina cestišča pri prehodu, cestišče pa je tudi brez utrjenih bankin. Ministru Janezu Božiču je najlažje reči, da je vsega kriva CI. Dejstvo pa je, da niti ne pozna situacije na terenu, saj ga doslej ni bilo v Cirkovce, razen ko je prišel pred volitvami in veliko obljublja. Tudi on bo moral na koncu priznati, da je kriv, ne pa da zgolj išče krivdo pri drugih“, je dejal Medved, ki je na očitke, da je vsaj za zadnjo nesrečo kriva prav CI dejal, da „smo delno krivi, ker smo verjeli obljubam ministra in ker nismo pričakovali, da si bo upal lagati pred odborom za promet DZ“. Po zadnjih obljubah pristojnih se bodo dela na nezavarovanem prehodu v Cirkovcah začela jutri, v soboto, je Medved znova bil skeptičen, ker da nikomur več ne verjamejo.
Res je izrazil upanje, da se ne bodo dela dejansko odvijala, izrazil pa je predvsem bojazen, da se bodo dela začela zgolj zato, da to posnamejo mediji, nato pa bo „šlo vse po starem. Res je sicer, zadeve so se končno začele premikati v pravo smer, vendar pa ne smemo pozabiti na prehod v Njivercah, na katerega opozarjamo že nekaj let. Zaradi novozgrajenega železniškega izogibališča, s katerim bo promet na relaciji Pragersko - Hodoš bistveno povečan in s tem dodatno povečana nevarnost nesreč, je potreba po ustreznem zavarovanju še bolj očitna“, je dejal Damjan Medved, ki je ponovno napovedal, da bo bodo člani CI v ponedeljek vložili kazensko ovadbo zoper po njihovem mnenju odgovorne osebe za črno statistiko prehoda v Cirkovcah, isti dan (ob 19. uri zvečer) pa bodo pripravili svoj zadnji protestni shod. Na njem bodo brali obljube, ki so jih dali pristojni. Po njegovih besedah še niso sprejeli končnega dogovora o načinu in vsebini ovadbe, ter zoper koga vse jo bodo vložili.
„Posebej moram poudariti, da se ne borimo proti Slovenskim železnicam, saj vemo, da so tudi strojevodje tisti, ki nosijo hudo breme tragičnih nesreč. Tudi oni delajo težko in naporno delo“, pravi Medved, ki je pozval železničarje in tudi občane, naj se jim pridružijo na ponedeljkovem shodu, ko se bodo z minuto molka spomnili vseh preminulih, v upanju, da tam ne bo novih žrtev. „Najbolj bomo zadovoljni, če bodo dela na prehodu, tako kot je sedaj obljubljeno, končana v mesecu dni“, je še dodal Medved, ki sicer ni uradno potrdil, je pa eden izmed njegovih sodelavcev v CI potrdil, da bodo iniciativo že v ponedeljek razpustili, saj naj bi obstajala velika verjetnost, da bodo policisti začeli pisati globe in celo kazenske ovadbe zoper njihove člane. Na naše vprašanje kako CI gleda na odločitev Vlade, ki je na četrtkovi seji razrešila direktorja agencije za železniški promet Rajka Satlerja, pa je Medved odgovoril, da ne želijo „nobene glave“ temveč se borijo samo za varnost svojih sokrajanov in vseh, ki se peljejo čez kar 14 prehodov čez železniške tire v občini Kidričevo izmed katerih so le redki zavarovani...
Jutri začetek del na prehodu v Cirkovcah?
Po zadnjih podatkih, ki smo jih danes slišali v Cirkovcah, bodo delavci družbe PAP Mobil iz Ljubljane jutri, v soboto začeli z gradbenimi in montažnimi deli na zavarovanju cestnega prehoda čez železniško progo v Cirkovcah, kjer smo prvo ekipo ujeli tudi v objektiv. Če bo vsa potrebna tehnološka oprema dobavljena pravočasno, bodo dela na zavarovanju prehoda predvidoma končana v roku 14 dni, so sporočili iz PAP Mobila. Dela bodo izvedli v okviru projekta posodobitve železniške proge Ormož-Pragersko, ki ga v PAP Mobilu skupaj s konzorcijem ŽGP-SCT izvajajo že od letošnjega februarja in predstavljajo remont proge, zgornjega in spodnjega ustroja, gradbenih objektov ter obstoječih signalnovarnostnih naprav. Končno posodobitev in vgradnjo elektronskih signalno varnostnih naprav na tej progi bo v nadaljevanju izvedbe projekta izvedel Siemens. V PAP Mobilu pričakujejo, da jih bo Siemens vključil tudi v to izvedbo.
Tudi svetniki občine Kidričevo zavračajo obtožbe
Člani občinskega sveta občine Kidričevo so sinoči (četrtek pozno zvečer) na izredni seji, župan Jože Murko jo je sklical zaradi nedavne nesreče na železniškem prehodu v Cirkovcah, soglasno ocenili, da je občina naredila vse, kar je bilo v njeni moči. Zavrnili so namigovanja v javnosti, češ da je občina odgovorna za ureditev varnostnih razmer ob občinskih cestah. „Prepričan sem, da smo bili dovolj vztrajni, dejavni in odločni v svojih zahtevah, in zavračam vse obtožbe na račun občinskega vodstva. Toda škarje in platno tokrat niso v naših rokah, ukrepati bi bile morale državne ustanove, ki pa so tokrat žal zatajile“, je ponovil izjavo, ki nam jo je dal že nekaj minut po tragični nedeljski nesreči, župan Kidričeva Jože Murko.
Nekoliko so bila različna mnenja občinskih svetnikov o vlogi in ravnanju civilne pobude iz Cirkovc, vendar ji nihče ne oporeka zaslug, da so se zadeve premikale hitreje, kot bi se bile brez njenega delovanja. Ker za nazaj ni mogoče nič več popraviti, so sprejeli sklep, naj državni organi v prihodnje namenjajo več denarja za zavarovanje vseh železniških prehodov v Sloveniji. Vsi pa upajo, da bodo tokratne obljube odgovornih in izvajalca Siemensa o namestitvi zapornic v Cirkovcah v prihodnjih 14 dneh izpolnjene in da do takrat ne bo novih smrtnih žrtev...