ZNOVA „TOVORNJAKARSKI POLJUB“
PRI BELTINCIH

Še enkrat se je nesreča na pomurski „cesti smrti“ končala srečno, a kako dolgo; Tovornjak bi lahko osebno vozilo potisnil na pešce...
Skopo današnje policijsko poročilo nas je znova opozorilo na še dve prometni nesreči na „cesti smrti“ med Mariborom in Lendavo. In poleg tiste pri Zamarkovi, kjer je umrl voznik osebnega avtomobila, se je zgodila še ena s telesnimi poškodbami in materialno škodo. „V naselju Beltinci je voznik tovornega vozila zaradi neprilagojene hitrosti trčil v pred seboj vozeči osebni avtomobil. Voznica slednjega in njen sopotnik sta bila pri tem telesno poškodovana Skupaj je nastalo za 6.000,00 evrov škode“, so zapisali policisti.
Tako se žal nadaljuje visoka ogroženost udeležencev v prometu v Pomurju. Res je sicer, da kljub dejstvu, da so pomurske prometnice preplavljene s tovornjaki, v lanskem letu, če primerjamo leti 2005 in zlasti 2004, ni bilo preveč prometnih nesreč v katerih bi slednji sodelovali, toda letos temu ni tako. Žal se letos nenehno dogajajo prometne nesreče v katerih sodelujejo predvsem tuji tovornjaki, kajti ne mine teden, da se med Mariborom in Lendavo ne bi zgodila kakšna huda tovrstna nesreča. Zato je dejansko na skrajnjem severovzhodu potrebna skrajnja previdnost v prometu, še posebej po glavni državni cesti med Mariborom in madžarsko mejo, kjer dnevno po tako imenovanem 5. evropskem koridorju med Barcelono in Kijevom, poleg več tisoč osebnih in podobnih avtomobilov ter avtobusov, pelje tudi nad 5000 tovornjakov, torej povprečno skoraj štiri velikana na minuto.
Žal pa se te potrebe po previdnosti pogosto ne zavedajo predvsem vozniki tovornjakov iz tujine, čeprav tudi domači niso imuni. In zato ne preseneča, da so se v kratkem času samo v kraju Beltinci pripetile tri hujše prometne nesreče, ki k sreči niso terjale smrtnih žrtev, a so povzročile več deset milijonov evrov materialne škode, več poškodovanih udeležencev, več ogroženosti za ljudi in materialne dobrine... Tudi tokrat je do nesreče prišlo zaradi prekratke varnostne razdalje voznika tovornjaka, ki je trčil v pred sabo vozeči osebni avtomobil, ki se je zaustavil pri prehodu za pešce. In kaj bi bilo, če bi ga porinil na pešce...
Tako se je torej še ena prometna nesreča na pomurski „cesti smrti“ končala dokaj srečno, a kot je na kraju dejal predsednik beltinške Civilne iniciative Robert Letnar, morebiti se bo že naslednja končala tragično. Tudi tokrat je malo manjkalo, da ni bila podrta tudi sosednja hiša, ali pa da bi iz nasprotne strani ne bi pripeljalo še kakšno vozilo, lahko bi se kaj vžgalo, lahko bi prišlo do hujšega onesnaženja okolja, lahko bi... „Zato je logično, da bo treba še pohiteti z gradnjo pomurskega avtocestnega kraka“, je med drugim dejal Letnar., ki dodaja: „Če je že država zatajila s pravočasno izgradnjo avtoceste, se sprašujem, če vsaj misli na povečanje zaposlenih pri prometni policiji! Saj največ nesrečam botruje prekratka varnostna razdalja in prevelika hitrost, žal ne samo pri osebnih vozilih, temveč tudi pri tovornjakih“.