KO PRISLUHNEŠ DUNAJSKIM SINFONIKOM...

Pedagogi GŠ GR na strokovnem izobraževanju v Konzerthausu na Dunaju...
Le redkim ljubiteljem glasbe je dano, da lahko v živo prisluhnejo kakšnemu koncertu v Konzerthausu na Dunaju, ki bo v prihodnjem letu slavil svojo 100 letnico, in ki je poleg Musikvereina najimenitnejša koncertna ustanova v avstrijski prestolnici. Omenjena „koncertna hiša“ namreč vsako leto gosti najslavnejša imena iz področja klasične glasbe; orkestre, dirigente in soliste. Na koncertih je mogoče slišati najboljše izvedbe najrazličnejših skladateljev in glasbenih obdobij. Eden takšnih je bil tudi koncert Dunajskih simfonikov z dirigentom Davidom Zinmanom in pianistom Nelsonom Freirom, ki so mu te dni prisluhnili še pedagogi Glasbene šole iz Gornje Radgone (GŠ GR). Poslušali so Koncert za klavir in orkester a-mol, op. 54 skladatelja Roberta Schumanna in Simfonijo št.4 , imenovano »Romantična«, avstrijskega skladatelja Antona Brucknerja.
„Robert Schumann je bil velik ljubitelj književnosti. Njegovo znanje Goethea, Byrona, Heinea in drugih se je odražalo v njegovi glasbeni ustvarjalnosti. Heine mu je bil inspiracija za vokalno liriko. Med njegovimi orkestralnimi deli največji ugled uživa klavirski koncert (a-mol op. 54). Delo je napisano plastično, pregledno, v njem vlada absolutna logika v razvijanju in povezovanju misli. Brazilski pianist Nelson Freire je interpretacijo podredil individualni shemi, izogibal se je konvencionalne igre. V prvem stavku, ki je pretežno zadržan in miren, smo na določenih mestih pogrešali več kontrastnega poleta. V drugem stavku, gracioznem, z mehko in sanjavo spevnostjo, se je pianist najbolj približal izvedbi, ki smo jo pričakovali. Finale bi zahteval več bogatega tona in energije“, ocenjuje Milena Sever, prof. klavirja GŠ GR, ki dodaja, da izvajalcu, v tehničnem in muzikalnem pogledu ni kaj očitati, ker da je delo odigral z briljantno tehniko in občuteno muzikalnostjo. Interpretacija pa je bila nekoliko nenavadna ravno zaradi povsem svojstvenega pristopa k oblikovanju koncerta.
V drugem delu koncertnega večera je bila na sporedu Simfonija št. 4 skladatelja Antona Brucknerja. Bil je odličen organist, največ svojih del je posvetil cerkveni vokalni glasbi in področju orkestralne glasbe. „Njegovo genialnost prepoznamo v njegovih simfonijah, ki odražajo izjemno bogastvo glasbenega izraza, originalnost zamisli in izvrsten občutek za ritmične kombinacije. Četrta simfonija v Es-duru, imenovana »Romantična« je prežeta z globokim mirom, svečanostjo in svojstveno harmonično gradnjo. Pod taktirko Davida Zinmana je zazvenela v vsej svoji lepoti in poduhovljenosti“, dodaja glasbena pedagoginja Milena Sever.
Tako ona, kot njeni sodelavci na GŠ GR pa so prepričani, da se nič ne more meriti s poslušanjem glasbe v koncertnih dvoranah. Še posebno ne, če poslušamo odlične interprete. Vrhunski koncerti nudijo glasbenim pedagogom vpogled v glasbeno literaturo na najvišji kakovostni ravni in jim omogočajo primerjavo najrazličnejših interpretacijskih načinov. Poleg drugih oblik strokovnega izobraževanja, so koncerti pomemben dejavnik v izobraževanju slehernega glasbenika. Odločitev vodstva šole, ki je omogočilo strokovno izobraževanje svojih pedagogov v tako imenitni ustanovi, kaže na spoznanje, da je potrebno kakovost pri pouku nenehno nadgrajevati in dopolnjevati.