RICHARD WAGNER IN HARFE
Ugledna harfistka iz Velenja Tina Žerdin navdušila publiko v Negovi...
V gradu Negova, kjer po njegovi obnovitvi vse pogosteje potekajo različni dogodki in prireditve, je tokrat nastopila priznana harfistka Tina Žerdin, ki je navdušila lepo število poslušalcev. Gre za odlično harfistko doma iz Velenja, ki pa ima veliko sorodnikov in prijateljev tudi v Pomurju. Tina je diplomirala in magistrirala na Univerzi za glasbo na Dunaju. Je solo harfistka zasedb Wiener Kammerorchester, Wiener Akademie in Österreichisch-Ungarische Haydn Philharmonie ter redna gostja v dunajski Volksoperi in orkestru dunajske radijske hiše. Magistra umetnosti si je kot koncertna in orkestrska solistka že utrla pot na evropske odre, predvsem v avstrijsko-nemškem prostoru. Razpeta je med rodnim Velenjem, kjer je dobila prvo glasbeno izobrazbo (klavir, harfa in solopetje) in je v elaboratu velenjske Akademije za glasbo že navedena kot asistentka profesorice Margit-Anne Süss, Ljubljano, kjer je pristalo njeno srce, in Dunajem, kjer se je dodiplomsko in podiplomsko izobraževala na tamkajšnji Univerzi za glasbo pri prof. Adelheid Blov sky - Miller.
Harfistka Tina Žerdin je pričela glasbeno pot že v rosnih letih kot nadarjena pianistka na glasbeni šoli v domačem Velenju. Klavirju ter kasneje tudi solopetju je ostala zvesta vse do prvega srečanja s harfo. Na Univerzi za glasbo na Dunaju je v razredu profesorice Adelheid Blovsky-Miller z odliko opravila tako dodiplomski kot tudi magistrski študij ter se postransko intenzivno izobraževala pri številnih znanih tujih profesorjih, predvsem predstavnikih visoke francoske šole igranja harfe. V času študija je bila štipendistka Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, po zaključku šolanja pa je od Univerze za glasbo na Dunaju prejela tudi nagradno štipendijo za izjemen študijski uspeh. Že v času svojega študija na Dunaju se je veliko koncertno udejstvovala ter nastopila kot solistka s pomembnimi domačimi in tujimi orkestri ter kot članica raznovrstnih komornih zasedb.
Izkušnje v orkestrski igri ter še posebno velik interes za operno in baletno literaturo so ji omogočile sodelovanja s številnimi renomiranimi slovenskimi in tujimi državnimi in festivalskimi orkestri. Trenutno je soloharfistka zasedb Wiener Akademie, Wiener Kammerorchester in Orchester der Tiroler Festspielen ter redna gostja v dunajski Volksoperi in Orkestru dunajske radijske hiše (RSO). V tujini je part prve harfe med drugim igrala tudi pod dirigentskimi paličicami Valeryja Gergievega, Pierra Bouleza, Gustava Kuhna, Daniela Hardinga, Adama Fischerja in Martina Haselböcka. Posebno mesto v njenem glasbenem ustvarjanju zavzema glasbeno izročilo skladatelja Richarda Wagnerja in preučevanje njegovega odnosa do inštrumenta harfe. Temu je posvetila pisni del svojega magistrskega izpita, ki ga v bližnji prihodnosti namerava razširiti v doktorat. S tovrstno tematiko so pogosto obarvani tudi sporedi njenih mednarodnih solističnih recitalov. Dodatno potrditev za širjenje repertoarja in znanja na tem področju ji je pomenila tudi leta 2010 prejeta štipendija slavnega wagnerijanskega festivala v Bayreuthu.
Veliko se posveča tudi izvajanju slovenske glasbe za harfo. Krstno je do sedaj izvedla dela Tomaža Bajžlja, Igorja Dekleve, Brine Brezavšček-Jež, Janija Goloba, Aleša Strajnarja, Iva Petriča in Gregorja Pompeta, poustvarila slovenske praizvedbe del Slavka Šuklarja, Tomaža Sveteta in Jaka Puciharja. Je avtorica arhivskih posnetkov solistične in komorne literature na Radiju Slovenija, avstrijskem ORF-u ter na zgoščenkah Založbe kaset in plošč RTV Slovenija, Založbe Društva slovenskih skladateljev ter avstrijske založbe Usha records.