SOCIALNI ODNOSI V ŠOLI
Dr. Katja Košir izdala kvalitetno in aktualno monografijo...
V založbi Subkulturni azil Maribor in v sozaložbi Pedagoške fakultete Maribor, v zbirki Frontier - knjižna zbirka, je te dni izšla monografija doc. dr. Katje Košir, z naslovom: „Socialni odnosi v šoli“. Delo je namenjeno predvsem strokovnjakom s področja edukacijskih ved in psihologije, strokovnim delavcem v vzgojno-izobraževalnih ustanovah ter študentom. Kot je, med drugim zapisano v predgovoru knjige, znanstvena monografija celostno predstavlja področje socialnih odnosov, ki jih učenci vzpostavljajo v šoli - odnose z vrstniki ter odnose z učitelji, pri čemer utemelji tako pomen, ki ga imajo za kvaliteto življenja učencev sami po sebi, kot tudi njihovo instrumentalno vlogo za učne dosežke učencev...
„Monografija v slovenskem prostoru predstavlja prvi sintezni psihološki pregled področja psihosocialnih odnosov v šoli. Avtorici je uspelo sistematično prikazati socialne relacije v trikotniku učitelj - učenec - drugi učenci/vrstniki, začenši s prikazom teoretskih izhodišč, ki omogočajo razumevanje teh odnosov ter z razčlembo odnosa učenca z drugimi podskupinami (z vrstniki, z učiteljem), prikazom pristopov merjenja k ugotavljanju teh diadnih povezav in strategij spodbujanja razvoja takih socialnih odnosov, ki rezultatirajo v dobri šolski prilagojenosti učenca. To sicer znanstveno besedilo je napisano v razumljivem in tekočem jeziku, kar mu daje še dodatno vrednost. Aplikativno vrednost znanstvene monografije povečujejo tudi vprašanja med samim besedilom, ki omogočajo bralcu, da reflektira prebrano predvsem v luči uporabe nekaterih temeljih načel in premis v praktičnih situacijah“, je v recenziji zapisala psihologinja, dr. Sonja Pečjak.
Avtorica, dr. Katja Košir, rojena leta 1977 v Mariboru, je zaposlena na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Predava študentom razrednega pouka, predšolske vzgoje, likovne in glasbene pedagogike ter psihologije, sodeluje pa tudi pri programu pedagoško-andragoškega izpopolnjevanja za učitelje ter izvaja psihološko svetovanje za študente. Njeno raziskovalno in strokovno delo se nanaša predvsem na preučevanje socialnih spremenljivk v šolskem kontekstu, profesionalni razvoj učiteljev, šolsko psihološko svetovanje in psihološke značilnosti nadarjenih učencev. Je soavtorica dveh strokovnih monografij in avtorica različnih znanstvenih prispevkov, objavljenih v domačih in tujih publikacijah.