BODO ODSTRANILI NEKDANJI MEJNI PREHOD?
Z rekonstrukcijo mostu čez reko Muro bi Radgončani radi dosegli še več
Vodstvo KS Gornja Radgona je prepričano, da propadajoči objekti nekdanjega mejnega prehoda samo kazijo videz in sramotijo „prag“ Slovenije...
Glede na to, da se končno obeta obnova mostu čez reko Muro med dvema Radgonama, je Svet krajevne skupnosti Gornja Radgona, v okviru priprave predlogov za občinski proračun 2007 – 2008, županu Gornje Radgone Antonu Kampušu, podal še nekatere zanimive predloge in pobude. Želijo namreč ubiti dve muhi na en mah, kar bi po njihovem splošnem prepričanju, samo koristilo tako krajevni skupnosti, mestu in občini Gornja Radgona, kot tudi celi državi Sloveniji, saj ponujajo rešitev za dejansko sramoto, na samem vhodu, torej na pragu Slovenije. „V skladu z državnimi projekti bo Direkcija za ceste RS, v sodelovanju z gradbeniki iz Republike Avstrije, obnavljala most čez reko Muro v prvem poletju letošnjega leta, za kar je zagotovljenih 417.193 € v državnem proračunu. Zato predlagamo, da ustrezna služba Vlade RS, ki ima trenutno v upravljanju kontrolne objekte, in ki so bili namenjeni za delo policije ter carine na prehodu v Gornji Radgoni, te odstrani v celoti. Svoj predlog utemeljujemo s tem, da več ne obstoja nobena potreba po morebitni uporabi objekta. Objekt ni vzdrževan, izklopljena je elektrika, v njem bil požar v lanskem letu in v celoti kazi stari del mesta, tako da predstavlja sramoto za državo in občino. Tudi mejna kontrola med državama se ukinja v letošnjem letu“, so sklenili člani Sveta KS Gornja Radgona.
Hkrati so v nadaljevanju mostu, predlagali, da se v času, ko bo veljal poseben prometni režim na mostu zaradi gradbenih del, opravi rekonstrukcija državne ceste od mostu do križišča pri Putniku (Panonska – Maistrov Trg – Kerenčičeva), tako da bo po tej cesti možen dvosmerni promet. Za rekonstrukcijo te ceste je v državnem proračunu namenjenih 41.730 € v letu 2007. Tako obnovljena cesta in most, nova namembnost Kerenčičeve ulice (peš cona), po predstavljala podlago za oživitev starega dela mesta. Poleg tega KS Gornja Radgona predlaga ureditev še nekaterih zadev, med katerimi tudi mednarodno kolesarsko pot „Terme“, katere gradnja naj bi se začela v letošnjem letu.
Direkcija RS za ceste ima zagotovljenih 125.189 € za izgradnjo mednarodne kolesarske poti Terme. Predlagamo, da se začne graditi kolesarska pot v naši občini, od mostu na Muri, skozi mesto in po Delavski poti do Mariborske ceste, skozi naselji Črešnjevci in Orehovci do Radencev v letu 2007. Kot argument se naj uporabi dejstvo, da je vožnja kolesarjev nevarna zaradi tovornega prometa, nevarna pa bo tudi po aktiviranju avtoceste na cesti Gornja Radgona - Spodnji Ivanjci. Zato je izgradnja manjkajočega dela poti na Mariborski cesti ter v nadaljevanju nujno potrebna. Predlagamo tudi, da se opravi temeljit dogovor med predstavniki podjetja Lidl in Tuš, občino in Direkcijo RS za ceste glede rekonstrukcije vozišča G1-3 z vključitvijo izgradnje obojestranskih pločnikov ter kolesarskih stez. Slaba izkušnja glede premestitve in nevarne izvedbe priključka občinske ceste Ob progi na G1-3 nas opozarja, da zadeve niso koordinirane in bodo verjetno povzročile dodatne stroške občini in Direkciji za ceste. Naša zahteva je, da se dogovorite tako, da bosta Lidl in Tuš pokrila vse stroške soudeležbe občine pri projektu izgradnje pločnikov in kolesarskih poti od krožišča Partizanska – Ljutomerska do železniške proge“, pravi podpredsednik Sveta KS Gornja Radgona Stanko Sakovič, ki verjame, da bodo odgovorni njihovim predlogom prisluhnili, saj gre dejansko za povezanost posameznih reči, s čem bi se samo znižali stroški.