REDKI IZMED KONTROLIRANIH VOZNIKOV SO BILI POPOLNI
Danes je potekala mednarodna policijska akcija »Morska deklica«.Zadovoljivi podatki s kontrolne točke za severovzhodno Slovenijo; Četrtina nadzorovanih tovornjakov s hujšimi kršitvami...
S ciljem še večjega izboljšanja prometne varnosti na območju celotne države, se je Slovenija tudi letos vključila v mednarodni projekt »Morska deklica«, ki poteka istočasno po številnih državah Evropske unije in še nekaterih držav stare celine, vodenje akcije pa običajno poteka iz Londona, kamor morajo vse nacionalne organizacije posredovati ugotovljene podatke. In tisti, ki bodo na otok prišli z enega izmed dveh slovenskih kontrolnih točk - tiste pri Gornji Radgoni (ob tem je potekala še akcija pri Mariboru), ne bodo preveč zaskrbljujoči. Na parkirišču med Gornjo Radgono in Radenci so namreč policisti, (ki so opravljali posebne kontrole voznikov, njegovega psihofizičnega stanja, njegovo identiteto, kriminalno preteklost, tehnično brezhibnost vozila, opremljenost vozila, trajanje vožnje in morebitnih drugih kršitev), inšpektorji RS za delo, cariniki, tržni inšpektorji, prometni inšpektorji ter še nekateri kontrolorji, opravili temeljit nadzor nad vozniki (tovori, uporaba goriva, vozniki in vozila) več deset vozili, predvsem tovornjakov in drugih tovornih ter kombiniranih vozil, in ugotovitve niso preveč kritične. Res je sicer, da je temeljit nadzor, ki je trajal dalj časa, saj so svoje delo morali opraviti različni nadzorniki, opravljen pri selektivno »izbranih« vozilih, za katera so se po lastni presoji, naključno odločili policisti ob glavni cesti Maribor – Murska Sobota, kljub temu pa je težko verjeti, da so praktično vsi nadzorovani imeli vsaj eno izmed kršitev, večinoma manjšo, četrtina nadzorovanih, pa večjo.
Izmed približno dvajsetih izvajalcev akcije »morska deklica 2007«, nihče ni želel komentirati dogodkov, le inšpektor SUP PU Murska Sobota mag. Srečko Šteiner, je povedal, da so nadzor opravljali z vseh možnih vidikov prekrškov. Dodal je, da kljub vsemu stanje ni preveč zaskrbljujoče. Že policisti so iz svojega domena odkrili kar nekaj kršitev, v nadaljevanju pa so dodatne kršitve odkrili različni inšpektorji, in razen odkritja prevoza mamil, so bile odkrite praktično vse kršitve. Zanimivo je, da cariniki niso odkrili uporabo kurilnega olja namesto nafte pri katerem od tovornjakarjev. In čeprav je mag. Šteiner dokaj zadovoljen, je akcija pokazala žalostno stanje in sedaj so se vsi lahko prepričali, kakšen red vlada na naših cestah. Res je, da so bila pregledana večinoma vozila, za katera so policisti na cesti sumili kakšno kršitev in so jih poslali na temeljit pregled.
„Akcija poostrenega nadzora – Morska deklica, je istočasno potekala na slovenski in avstrijski strani, in sicer v sklopu mednarodnega sodelovanja na področju zagotavljanja varnosti cestnega prometa. Pri poostrenem nadzoru so sodelovali: policija, prometna inšpektorja Prometnega inšpektorata Republike Slovenije, inšpektor za delo, Carinska uprava - mobilna carinska skupina ter CESTEL - podjetje ki koncesijsko izvaja tehtanje vozil. V času nadzora je bilo ustavljenih in kontroliranih 77 vozil ( od tega 70 tovornih vozil). Ugotovljenih je bilo 16 kršitev, za katere je bila na kraju ugotovljene kršitve izrečena globa. V enem primeru je bil odrejen izredni tehnični pregled in vozilo izločeno iz prometa, prav tako pa je bilo dvema voznikoma tovornih vozil odvzeto vozniško dovoljenje zaradi prekoračitve časa trajanja vožnje. Inšpektorica za delo pa bo izdala štiri odločbe za odpravo pomanjkljivosti v zvezi delovno pravne zakonodaje. Ugotovljene najpogostejše kršitve so: čas trajanja vožnje; odmori; dnevni počitki; tehnična brezhibnost vozila.
Kljub vsem pomanjkljivostim, potek in rezultate akcije ocenjujemo kot zelo uspešne in bomo z takšnimi oblikami dela nadaljevali tudi v prihodnje“, pravi mag. Srečko Šteiner, inšpektor SUP PU Murska Sobota.