BODO POMURCI SPET ZAPIRALI CESTE?

Gornja Radgona – Dolgo so se prebivalci Slovenskih goric in Pomurja, zlasti tisti, ki živijo v neposredni bližini nekdanje magistralke G1/3 med Mariborom in madžarsko mejo (danes je to regionalna cesta I. reda), ...
Od odgovornih terjajo, da se jih „zaščiti“ pred tovornjakarji, ki med izogibanjem plačevanja cestnine peljejo po prepovedanih prometnicah Gornja Radgona – Dolgo so se prebivalci Slovenskih goric in Pomurja, zlasti tisti, ki živijo v neposredni bližini nekdanje magistralke G1/3 med Mariborom in madžarsko mejo (danes je to regionalna cesta I. reda), borili za svoje pravice do normalnega življenja, ki so jim onemogočale desetine in stotine tisoč tovornjakov v tranzitu. Uspelo jim je šele oktobra lani, ko je bila odprta pomurska avtocesta (štiripasovnica), in so se tovornjaki preselili na omenjeno cesto, toda le začasno. Tovornjakarji so namreč ugotovili, da se z vožnjo po „stari cesti“ lahko izognejo plačevanju cestnine (edina cestninska postaja med Mariborom in madžarsko mejo – okoli 90 km, se nahaja v Dragotincih), ter so spet začeli voziti po „cesti smrti“, kot so nekoč imenovali omenjeno magistralko. Sprva so to koristili posamezni tovornjakarji, vedno bolj pa se je število teh povečevalo, čeprav je kazen (300 €) bistveno višja kot če bi plačali cestnino (okoli 16 €). Sedaj pa je število tovornjakov, ki spet vozijo skozi večja naselja, izjemno veliko kar je razjezilo predstavnike civilnih iniciativ od Lenart, Benedikta, Gornje Radgone in Radencev. In slednji so sedaj, prav na praznik državnosti, javno pozvali odgovorne, da naj jih rešijo...
„Civilne iniciative, ki so in še združujemo prebivalce ob cesti G1-3 se s tem javnim pozivom obračamo na direktorje: Generalne policijske uprave , Policijske uprave Murska Sobota in Maribor, Direkcije za ceste in Družbe za avtoceste ter ministra za promet, da podvzamejo vse potrebne ukrepe, da se prepreči vožnja tovornih vozil, ki so v tranzitu, skozi naselja od Lenarta do Vučje vasi. Zgroženi smo nad dejstvom, da tako v dnevnem, predvsem pa v nočnem času skozi naša naselja ponovno drvi vsak dan večje število tako domačih, kot tujih težkih tovornih vozil, med katerimi prednjačijo predvsem vozila hrvaških in avstrijskih prevoznikov. Z opazovanjem in spremljanjem smo ugotovili, da se vozniki na ta način izogibajo plačevanju cestnin na cestninski postaji v Dragotincih nedavni sklep vlade o opravičenem dvigu cestnin za tovorna vozila pa bo promet po naših naseljih samo povečal. Pozivamo vas, g. minister Vlačič da poskrbite da bosta tako Dars kot Direkcija za ceste postavila primerno signalizacijo, vas spoštovani v.d. generalnega direktorja policije pa, da zagotovite ustrezen policijski nadzor nad prepovedjo prometa tovornih vozil na G1-3 in da predvsem zavarujete naša življenja. Na tej cesti je v 18 letih umrlo preveč naših sodržavljanov in ne želimo, da bi se to nadaljevalo. Prebivalci ob tej cesti si želimo samo živeti v miru in dostojno, kar državljanom država mora zagotoviti“, so v imenu prebivalcev podpisali: Dušica Lampreht, Stanko Fekonja in Stanko Sakovič.
Res je sicer, da je tovornjakov tudi danes veliko, a policisti so prepričani, da kršitev ni preveč. Vozniki – tujci so namreč zelo redko kršitelji, kajti v EU pri prevozih že dolgo velja pravilo »JUST in TIME«, kar pomeni v točno določenem času na točno določenem mestu. In če k temu dodamo konkurenco prevozov v EU, je potem slika jasna. Je pa teh kršitev, po mnenju policistov, zelo malo...