KAMPUŠ IN MERLINI KOT TITO IN JONAS
Most prijateljstva čez reko Muro med Gornjo in avstrijsko Radgono, torej med Slovenijo in Avstrijo, so zgradili in slavnostno odprli davnega 12.10.1969. To sta storila takratna predsednika SFRJ in Avstrije, Tito in Jonas, z novim mostom pa so ...
Most med dvema Radgonama (Slovenija - Avstrija), ki je čedalje bolj nevaren za ljudi, bo v celoti obnavljal SGP Pomgrad; Odprtje mostu predvideno na 40 – letnico njegove izgradnje (12.10.2009)
Most prijateljstva čez reko Muro med Gornjo in avstrijsko Radgono, torej med Slovenijo in Avstrijo, so zgradili in slavnostno odprli davnega 12.10.1969. To sta storila takratna predsednika SFRJ in Avstrije, Tito in Jonas, z novim mostom pa so nadomestili dotedanji star, dotrajan in že nevaren most in je novi objekt postal nekakšen simbol odprtosti takratne socialistične Slovenije in SFR Jugoslavije na kapitalistični Zahod. Pozneje, po kratki junijski vojni leta 1991, so se na njem po odhodu tankovske enote JLA z radgonskega mejnega prehoda srečali in rokovali policisti in cariniki obeh držav in tako, spet simbolično, potrdili odhod Slovenije iz nekdanje Jugoslavije in vse tesnejše približevanje Evropi. In tudi pred petimi leti, ko je bila Gornja Radgona eno od osrednjih državnih prizorišč slovesnosti ob vstopu Slovenije v EU, je točno opolnoči prvega maja (2004) ta most bil osrednje prizorišče radgonskega evropskega slavja. Malo pozneje so visoki cerkveni dostojanstveniki na sredino mostu ponovno postavili simbolni križ, ki so ga potegnili iz Mure. In tudi sploh na mostu med prijateljema se pogosto odvijajo različni kulturni dogodki in srečanja, in most je že zdavnaj postal povezovalni in ne ločitveni objekt.
Most Prijateljstva je tako v skoraj štirih desetletjih svojega obstoja postal simbol in spomenik, ki pa ga je v tem času že začela najedati starost, na njem pa so že nekaj časa vidne posledice nekdaj močnega prometa med dvema mestoma in državama. Strokovnjaki so ugotovili, da je nujno potreben obnove in medtem ko so na avstrijski strani hitro zagotovili potrebna sredstva, bodisi iz lastne bodisi iz evropske blagajne, se je najprej zapletlo pri nas. K sreči pa se je sedaj vse skupaj spremenilo, in s skupnimi močmi je zagotovljeno nekaj več kot 1,5 milijona evrov. In generalna rekonstrukcija objekta je vključena v široki meddržavni projekt skupnega urbanističnega razvoja obeh Radgon, tako da je sedaj zadeva rešena. Tako so predstavniki obeh Radgon, na čelu z župani Antonom Kampušem in Petrom Merlinijem, skupaj z arhitekti, le nekaj dni potem ko je bil porušen objekt nekdanjega mejnega prehoda na slovenski strani, tik ob koncu maja, izvajalcu oddali delo. Kljub dejstvu, da je krajša slovesnost ob predaji del, potekala nekoliko skrivno očem javnosti, smo izvedeli, da je izvajalec del, ki je bil uspešen na mednarodnem razpisu v sosednji državi, slovensko gradbeno podjetje, SGP Pomgrad iz Murske Sobote.
Tako sedaj ni nobenih ovir več, da se kmalu ne bi začelo z nujno rekonstrukcijo objekta, dela pa naj bi potekala tako, da bi se promet odvijal nemoteno - enosmerno. Po uradnih podatkih mora most biti končan do letošnjega oktobra, naši viri pa so ugotovili, da bosta prenovljen most, natanko 40 let pozneje, na isti dan, 12. oktobra 2009, namenu namesto Tita in Jonasa, slovesno predala župana Kampuš in Merlini. Vsekakor pa je zraven za pričakovati tudi visoke državne predstavnike, če ne premierja Boruta Pahorja in kanclerja Wernerja Faymanna, potem pa vsaj zunanja ministra. Toda to je trenutno manj pomembno kot dejstvo, da bo most čez Muro kmalu znova lep in predvsem varen za potnike...