ODPRLI AVTOCESTNI ODSEK PESNICA – LENART

Danes (petek) je bilo izjemno slovesno ob štajersko – pomurski avtocesti. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, DARS d.d., je namreč svojemu namenu slovesno predala ...
Pomurje še malo bližje osrednji Sloveniji Danes (petek) je bilo izjemno slovesno ob štajersko – pomurski avtocesti. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, DARS d.d., je namreč svojemu namenu slovesno predala nov, 11 kilometrov dolg avtocestni odsek pomurske avtoceste med rondojem v Pesnici in priključkom Lenart. To je, poleg odseka Vučja vas – Beltinci, šele drugi enajstkilometrski odsek pomurske avtoveste, ki je med Mariborom in madžarsko mejo dolga skupno 85,2 kilometra. Na svečani otvoritvi AC odseka Pesnica – Lenart, ki je potekala pri krožišču pri Pesnici ter na koncu odseka v Lormanju pri Lenartu, sta prosotne nagovorila minister za promet mag. Radovan Žerjav in direktor Dars, mag. Tomislav Nemec. Samega odprtja omenjenega odseka so se udeležili tudi številni gostje, ter najvišji funkcionarji izvajalcev del s predsednikom uprave SCR Ivanom Zidarjem, o katerem se je danes veliko govorilo tudi o njegovi domnevni vnovični ovadbi.
Kakorkoli že, sedaj se je Pomurje vsaj malo približalo osrednji Sloveniji, žal pa omenjeni odsek ne bo rešil niti enega večjega kraja pred navalom tovornjakov, ki jih med madžarsko mejo in mariborom vsaj mesec pelje okoli 120.000. Že pred današnjo otvoritvijo odseka pesnica – Lenart je direktor DARS d.d., mag. Tomislav Nemec s sodelavci, predstavila tudi nadaljnji načrt izgradnje celotne pomurske avtoceste, ki bo prometu predana predčasno oz. pred dogovorjenimi pogodbenimi roki. Tako bo odsek Beltinci – Lendava – Pince dokončan predvidoma v avgustu, odsek Lenart – Vučja vas pa oktobra letos. In s tem naj bi pomurska avtocesta bila končana, žal pa spet ostaja grenek priokus, da ne gre za pravo avtocesto, saj nima odstavnih pasov in že sedaj se pojavljajo dodatne težave...
Kot je na slovesnosti ob odprtju povedal prometni minister Radovan Žerjav, bi bil tudi sam bolj navdušen nad odprtjem celotnega pomurskega dela cest, a je tudi ta odsek pomembna pridobitev. Žerjav je znova poudaril, da se zaveda prometne problematike omenjenega dela države, od koder izhaja tudi sam, zato verjame, da bo tokratno odprtje prebivalcem dalo dodatno vero v to, da bodo s celotno traso pomurske avtoceste do madžarske meje zaključili v najkrajšem možnem času. S tem bo ta del Slovenije po ministrovih besedah postal hitreje dostopen in se bo posledično tudi hitreje razvijal, hkrati pa se bo povečala tudi prometna varnost. Prometni minister je ob tem omenil nov izziv, in sicer dokončanje preostalega dela pomurske avtoceste. V zvezi s tem je povedal, da so le dan pred odprtjem tega odseka po dolgih pogajanjih sklenili pomemben dogovor z izvajalci, ki delajo na preostalih odsekih pomurskega kraka, po katerem bodo odsek med Lenartom in Vučjo vasjo v uporabo predali oktobra letos, odsek med Beltinci in Lendavo pa že avgusta letos, kar po njegovih besedah naj ne bi povzročilo posebnih dodatnih stroškov.
“Nacionalni program izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji je predvideval izgradnjo celotnega kraka avtoceste med Pesnico in Pincami do leta 2013, kasneje pa je vlada sprejela sklep, s katerim je navedeni datum dokončanja pomurske avtoceste skrajšala na konec leta 2008. Zavedajoč se prometne situacije na obstoječi glavni cesti G1, kjer je pomemben vsak posamezen dan, si bo DARS še naprej prizadeval storiti vse, kar je v njegovi moči, da se skupaj z izvajalci del poiščejo ustrezne tehnične rešitve, da bo pomurska avtocesta prometu predana znatno pred rokom, to je en del že v avgustu, preostali del pa v oktobru, in to v okviru načrtovanih sredstev. Morebitno dodatno skrajševanje rokov bi šlo na škodo varnosti udeležencev v cestnem prometu in tudi kakovosti same gradnje, na kar pa DARS ne more pristati”, je dejal mag. Tomislav Nemec, predsednik uprave DARS-a.
Predstavljene so bile tudi dosedanje aktivnosti na področju uvedbe vinjet, kjer bo kljub nekaterim zapletom DARS naredil vse, da bo v skladu z novelo Zakona o javnih cestah s 1. julijem 2008 uspešno uvedeno cestninjenje z vinjetami za razrede R1 in R2. “V DARS-u imamo pripravljene tudi rezervne scenarije uvajanja vinjet. Tako bomo v primeru, da vinjete zaradi vloženega revizijskega zahtevka družbe Cetis, do 1. julija ne bodo natisnjene, voznikom na prodajnih mestih po 15. juniju namesto vinjet izdajali potrdilo o plačilu cestnine. Kasneje pa bodo vozniki potrdila lahko zamenjali za vinjete”, je razložil mag. Tomislav Nemec, ki je delo DARS-a v zadnjih šestih mesecih ocenil za uspešno. Tako družba pospešeno izvaja tudi ostale projekte – uspešno je bilo zaključeno hrapavljenje v trojanskih in primorskih predorih, približuje se otvoritev predora Šentvid, ki bo v veliki meri sprostil promet na koncu gorenjske avtoceste, nadaljuje se gradnja primorskega kraka hitre ceste prek Rebrnic, kjer je postopek javnega naročanja za elektro-strojno opremo predorov že v zaključni fazi, hitra cesta pa bo prometu predana predvidoma še v letošnjem letu.
Avtocestni odsek med krožiščem Pesnica in priključkom Lenart je sicer funkcionalna celota. Novo cestno pridobitev sestavlja 1 kilometer dolg odsek med Pesnico in razcepom Dragučova (sicer del odseka Pesnica – Zrkovska c. na mariborski vzhodni obvoznici), 7,8 kilometra dolg odsek Maribor – Lenart in del odseka Lenart – Sp. Senarska v dolžini 2,2 kilometra. Avtocestni odsek med Mariborom in priključkom Lenart tako predstavlja zahodni del pomurskega avtocestnega kraka A5, ki bo avtocesto med Mariborom in Pincami (na slovensko-madžarski meji) v razcepu Dragučova navezal na obstoječe avtocestno omrežje. V okviru predane štiripasovnice med Mariborom in Lenartom je bil zgrajen tudi razcep Dragučova in avtocestna priključka Pernica, ki bo namenjen priključevanju lokalnega prometa od Zamarkove do Pernice in zaledju s Slovenskih goric, in Lenart, preko katerega bo (do predaje prometu naslednjega avtocestnega odseka med Lenartom in Vučjo vas) potekal ves promet.
Poleg tega so bili zgrajeni tudi številni objekti, ki ležijo na avtocesti oz. deviacijah (prestavitvah) cest. Na trasi avtoceste so bili zgrajeni šest viaduktov v skupni dolžini 1402 metra, dvocevni pokriti vkop Močna dolžine 360 metrov, devet podvozov, tri nadvozi, pet mostov, nadhod za divjad, podhod za visoko divjad in podhod za zaščito plinovoda, prepusti, oporni zidovi in kamnite zložbe. Zgrajeni so bili tudi regulirani vodotoki, akumulacijski ribnik Pernica, vsa potrebna komunalna infrastruktura, javna razsvetljava, potrebna protihrupna zaščita ter celotna krajinska in hortikulturna ureditev. Naročnik gradnje je bil, v imenu Republike Slovenije, DARS, Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji. Pogodbena vrednost izgradnje avtocestnega odseka med Mariborom (razcep Dragučova) in priključkom Lenart je znašala 105,11 milijona evrov, dela pa so izvajale družbe SCT Ljubljana, Primorje Ajdovščina, CPM Maribor, GIZ Gradis Ljubljana, CMC Celje in Vegrad Velenje. Nadzor nad izvedbo del je izvajal DDC svetovanje inženiring, d.o.o.