PREKMURSKA PRESTOLNICA „PRIJAZNA“ ZA PEŠCE

V želji, da bi pogledali prometne razmere za pešce v prekmurski prestolnici Murski Soboti so na Centru za zdravje in razvoj izvedli t.i. Walking Audit, kjer so pogledali na prometno situacijo skozi ...
V Murski Soboti so izvedli Walking Audit, ki je ob prijetnih, odkril tudi neprijetna presenečanja; Avtomobilisti parkirajo vsepovsod, zato priporočajo več uporabe koles... Murska Sobota - V želji, da bi pogledali prometne razmere za pešce v prekmurski prestolnici Murski Soboti so na Centru za zdravje in razvoj izvedli t.i. Walking Audit, kjer so pogledali na prometno situacijo skozi oči pešca kot aktivnega udeleženca v prometu. Walking Audit je namenjen deležnikom, ki v kakršnikoli meri oblikujejo prostor v mestu. Peš, opremljeni s papirjem in svinčnikom, se odpravijo po mestnih ulicah in skozi svoje oči opišejo prometno situacijo pešca. Izbrana lokacija za izvedbo Walking Audita v Murski Soboti je bila Slovenska ulica, tržnica , Zvezna ulica ter Slomškova ulica, torej strogo središče mesta.
In kakšna so opažanja in ocene hoje v centru mesta Murska Sobota, kjer so odkrili prijetna, a tudi neprijetna presenečanja?
Prijetna izkušnja: Pločniki in poti za peš hojo v Murski Soboti so razpoložljivi in urejeni. Določenih območij se je peš potrebno izogniti ker še promet ni urejen in s tem za pešca tudi ni varen (Zvezna in Slomškova ulica). Ključni problem, ki se je izkazal je nedovoljeno parkiranje avtomobilov v centru mesta. Parkiranje v centru mesta je slabo urejeno in se izvaja vsepovsod. Parkira se na pločnikih, prehodih, izvozih in zelenicah, kar predstavlja glaven problem za pešce. Druga težava, ki so jo opazili je oglaševalni panoji Citylite na sredi pločnika na Slovenski ulici. Oglaševalni panoji niso najbolje prostorsko umeščeno saj blokirajo pogled na lepo urejeno peš cono in zapirajo pogled na širši del prostora. V veliko primerov smo ugotovili, da bi z majhnimi posegi kot je markiranje ulične razsvetljave ki omejuje peščevo pot ali obrezovanje žive meje lahko optično in fizično povečali in olepšali gibanje pešca na pločniku.
„Zaznali smo tudi izredno nizko toleranco voznikov avtomobilov glede drugih udeležencev v prometu. Področje, kateremu bi v prihodnje morali nameniti več pozornosti. Ob zaključku smo vsi udeleženci soglasno izrazili potrebo, da bi Slovenska bila območje kjer bi promet potekal počasneje in bi se medsebojno prehajanje in srečevanje med vsemi udeleženci prometa dogajalo spontano in mehkeje. Walking Audit je orodje, ki smo ga na Centru za zdravje in razvoj spoznali v projektu Active Access. Glavni cilj projekta Active Access je povečati uporabo kolesa ter predvsem hoje za kratke vsakodnevne poti v lokalnem okolju, kar bi bilo v korist zdravju ljudi in uspešnosti lokalnega gospodarstva. Projekt si prizadeva prehod iz daljših poti z avtomobilom na krajše poti peš ali s kolesom. Da bi spremenili človekovo dojemaje poti v njihovi lokalni soseski tako, da bi se zavedali, kaj je na voljo na njihovem pragu in ne na robu mestnega parka“, je povedala vodja projekta Mojca Makovec Haložan, iz Centra za zdravje in razvoj Murska Sobota, ki je delala skupaj z močno ekipo: Bogomir Rola (Oddelek za infrastrukturo, okolje in prostor ter gospodarske javne službe), Tomaž Trajbarič (Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Mestne občine Murska Sobota), Magdalena Marton (Medobčinsko društvo invalidov Murska Sobota), Vanja Kocjančič Kuhar (Osnovna šola I Murska Sobota), Estera Pleša (Društvo upokojencev Murska Sobota) in Tatjana Buzeti (Center za zdravje in razvoj Murska Sobota).
Pri omenjenem projektu projekta Active Access, katerega vodilni partner je Edinburgh Napier University iz Velike Britanije, je pridruženih je 16 partnerjev iz 12 držav. Partner iz Slovenije je Center za zdravje in razvoj Murska Sobota. Začetek in konec projekta, ki ga izvajajo s podporo Mestne občine Murska Sobota, sta 01/08/2009 oz. 31/07/2012.