SE V SLOVENIJI BLIŽA UPOR KUPCEV?
Čedalje več ljudi ugotavlja, da je potrošništvo preseglo vse meje. V poštne nabiralnike državljani dobivamo vsakodnevno oglase, ko se vozimo po cesti vidimo le ...
Potrošništvo, stop! in Stopimo skupaj! sta gesli neznanih pobudnikov akcije, ki krožijo po elektronskih naslovih, in po kateri bi se vsi državljani Slovenije od 1.do 8. feburarja izogibali kakršnihkoli nakupov
Čedalje več ljudi ugotavlja, da je potrošništvo preseglo vse meje. V poštne nabiralnike državljani dobivamo vsakodnevno oglase, ko se vozimo po cesti vidimo le oglase, ni medija brez oglasa, v mestih so oglasi na vsakem koraku,.. skratka, bombardirani smo z oglasnimi sporočili. Vse z namenom, da nam bodo podjetja končno omogočila izdelek, ki nam bo prinesel "dolgoročno srečo". Le izdelek ali dva ali tri rabimo in bomo srečni na veke vekov, kako zlata so podjetja. Seveda večina nas temu nasedemo, dopustimo da oglaševalska industrija razmišlja namesto nas in kupujemo čedalje več in več, po večini stvari, ki jih čez en dan ali kvečjemu en mesec ne rabimo več! Na ta račun pa izginevajo gozdovi, število rib se zmanjšuje, tretji svet dela za preživetje, onesnaženost se veča, naravni viri se drastično kršijo, podjetja kruto tekmujejo med seboj za tržni delež, tudi na račun domače delovne sile in umazanega marketinga.
A mi nekako ne vidimo te povezave, ne znamo povezat vseh teh dogodkov, smo le nemočna lutka v rokah oglaševalske industrije. V resnici pa je to omogočeno zgolj zaradi nas samih, v resnici pa mi držimo ves ta sistem po konci. Mi smo tisti, ki to dopuščamo, vsak posameznik zase. Postali smo slepi! Zato se je že konec lanskega leta, natančneje 24.11. porodila ideja za akcijo: nakupuj manj, živi več. To je ne eden od sloganov akcije. Se sploh zavedamo, koliko denarja, časa in naše predrage energije gre na račun nepotrebnega nakupovanja. Koliko nepotrebnega brskanja po katalogih, iskanja po internetu. „Upam da nam počasi postaja jasno, da nam ti izdelki, pa naj si bodo kakršni koli že, ne bodo prinesli trajnega zadovoljstva, trajne sreče. Da bomo ravno tako živeli, kot sedaj, z ali brez določenega izdelka. Če se vsega tega vsaj približno zavedate, potem vas pozivam k akciji Dan brez nakupov ali Buy nothing day, ki že 15 let poteka po svetu, sedaj že v 65 državah, v Sloveniji prvič leta 2004. Sodelujete tako, da v soboto, 24. novembra 2007, NIČ NE KUPITE, da se ta dan vzdržite vsakršnih nakupov, vseh 24 ur. Namen? To je dan, ko lahko pošljemo jasno sporočilo, da nam le ni vseeno, kaj se s svetom dogaja, to je dan, ko lahko pokažemo, da se znamo združit, to je dan, ko lahko z malo gesto prispevamo velik korak k boljšemu svetu. Naj bo torej 24. november dan, ko ne bomo ničesar kupili. Prav ničesar, en dan. Se lahko vzdržimo? Lahko k tem spodbudimo še ljudi okoli sebe“, so pisali pobudniki akcije, ki je potekala novembra lani, sedaj pa kroži nova pobuda, katero so poimenovali ZAROTA!
“Ob začetku vladavine sedanje koalicije je bilo govora o dvigu DDV zaradi primankljaja v državnem proračunu. To bi vrglo slabo luč na vlado. Zato so naredili načrt. Umazan. Zahrbten. Pred uvedbo evra je vlada hinavsko pozivala trgovce naj ne dvigujejo cen, da je skrila svoje namere. Nekaj mesecev po tem so trgovci dobili zeleno luč za dvig cen. S tem se je jasno povečal dotok DDV v državno blagajno v taki meri, da je državni proračun v treh, štirih mesecih izplaval iz rdečih številk . Z dvigom DDV tega ne bi mogli doseči. Po drugi strani pa so vladarji ohranili »čist« obraz pred publiko. Mal inflacije – pakajpol. Ljudje so vsak dan v večji stiski, katero lahko sedaj vlada »blaži z ukrepi« - z drobižem. Hinavsko. Dela se fino. Kot se bogataš dela dobrega, ko beraču da deset centov. Po drugi strani je pa vse, kar bi morala država urediti v totalni riti – od zdravstva naprej. Vse. Z lažnimi hinavskimi »priporočili« država namerno ustvarja kaos. Nemogoče je namreč kruh v akciji kupovati v Šparu, poceni mleko v Tušu in meso v akciji v Mercatorju. Vladarji to vedo. V sodelovanju s trgovci, ki ponudijo eni poceni mleko, drugi kruh, pa spet prvi drago
mleko in drugi drag kruh - nebrzdano in brez vsake kontrole ropajo. Državljane. "Zveza potrošnikov Slovenije" je lutkovno gledališče za 3-letne otroke”, pišejo pobudniki akcije.
Zato je, kot pravijo, prišel čas, ko se moramo zavedati, da je državni aparat, aparat prisile naš sovražnik in ne prijatelj. Prijatelj nam je država toliko, kolikor je bogataš prijatelj brezdomcu. Ne glede na to katera opcija je na oblasti. “Zato se je treba upreti z vsem kar imamo na razpolago. Ne z orožjem. S pametjo. Organizirano. Pozivam vse državljane Slovenije h sistematičnemu bojkotu trgovcev. Potrošniki jim lahko vrnemo s hudim udarcem, tako da izkoristimo to, česar do sedaj nismo. Konkurenco. Internet. Le tako jih bomo spravili na kolena in prisilili, da spustijo cene osnovnih življenjskih potrebščin za 30%. Zavedajmo se, da nam država ne bo stala ob strani. Država bo z aparatom prisile in laganjem poskusila zatreti to akcijo. Ker hoče veliiiko DDV-denarja. Za obveščanje in organizacijo izkoristimo internet in ne množičnih zborovanj v stilu sindikalnih veselic. Tiho. Nevidno. Sindikalne veselice – štrajki so neuspešni. Sindikalni vodje nesposobni. Pogajajo se o drobižu, ki ne pomeni za nikogar človeka dostojno življenje. Bojkot trgovcev je potrebno izvajati sistemsko. V začetku majhen pritisk potem pa vedno večji. Na velike trgovce. Recimo: od 01. 02. do 08.02. 2008 se vsi izogibamo kakršnih koli nakupov v
trgovinah (določenega trgovca). En teden je kot opozorilo dovolj. Misliti je treba na zaposlene. Po tem je na vrsti drugi, tretji, četrti... trgovec. Če ne bodo dojeli sporočila s 01.03. 2008 spet zavrtimo kolo bojkota – tokrat za vsakega po 14 dni. Link za tole sporočilo razširite po internetu. Vsem, katerim lahko. Naj se razve, da se s prvim februarjem začne opozorilni bojkot trgovin z zahtevo po znižanju vseh cen za osnovne življenjske potrebščine za 30 %”, je med drugim zapisal neznani pobudnik, ki vse, ki pišejo komentarje na pobudo, prosi za resnost ter sa se izognejo nesmiselnim komentarjem....