TUDI NA POMURSKI AVTOCESTI BREZ VINJET!

Murska Sobota – Medtem ko minister za promet Patrick Vlačič v Bruslju, skuša z Evropsko komisarko za regionalno politiko Danuta Hübner, rešiti problem vinjet, s katero bi se Slovenija izognila nadaljnji ...
V akciji Darsovih nadzornikov uporabe vinjet šestindvajset glob; Sedaj prihaja še stacionarni radar in potem plačilni nalogi po pošti... Murska Sobota – Medtem ko minister za promet Patrick Vlačič v Bruslju, skuša z Evropsko komisarko za regionalno politiko Danuta Hübner, rešiti problem vinjet, s katero bi se Slovenija izognila nadaljnji blokadi avtocestnih projektov in ki bi omogočila ponoven zagon ustavljenega projekta, se je na slovenskih cestah pospešil nadzor uporabe vinjet, s čem bi zapolnili finančni primanjkljaj oz. izpad v Darsovi blagajni. Na Darsu namreč ugotavljajo, da se je povečalo število voznikov, ki za vožnjo po avtocesti ne uporabljajo vinjet, in zato so poostrili nadzor tudi na pomurski avtocesti – štiripasovnici. Tako so na cestninski postaji Dragotinci v poostreni akciji nadzora od skupno 2.419 vozil, ki so med akcijo prevozila cestninsko postajo, ustavili 241 vozil, od tega so 26 uporabnikom avtoceste izrekli globo. Na Darsu so še povedali, da bodo poostrene akcije opravljali vse, dokler bodo ocenjevali, da so potrebne. Ob nadzornikih Darsa, pa so tudi policisti pod povečevalno steklo vzeli voznike na avtocestah. Poslej bodo namreč na določenih odsekih avtocest, kjer je problematika neprilagojene hitrosti še posebej pereča – na cestninskih postajah, pred prometnimi zaporami zaradi obnovitvenih del in avtocestnih prehodih v dvopasovnice – začeli uporabljati nov sistem za stacionarne meritve hitrosti. Policija namreč beleži vedno več kršitev na, zaradi obnovitvenih ali vzdrževalnih del, zoženih cestiščih ipd. Meritve se bodo večinoma izvajale brez prisotnosti policistov, zato bodo kršitelji plačilne naloge in obvestila o prekršku kasneje prejeli na dom, in morali bodo seči v žep...
Sicer pa kot gre za problematiko slovenskih vinjet, Evropska komisarka za regionalno politiko Danuta Hübner poudarja, da „rešitev moramo najti v prihodnjih dneh“. Ali bo temu tako pa bo znano po njenem pogovoru z ministrom Vlačičem. Prav naš minister za promet menda vztraja pri preložitvi uvedbe tedenskih vinjet na prihodnje leto in s tem v sodnem sporu z evropsko komisijo tvegati celo trajno izgubo kohezijskih sredstev (do leta 2013 je to menda kar 733 milijonov €) za gradnjo avtocestnih odsekov. Čeprav se je vlada minuli teden seznanila tudi z informacijo o poteku možnega sodnega postopka zaradi morebitne neskladnosti sistema vinjet s pravom EU, pa je premier Pahor dejal, kako je vlada Vlačiču naložila, naj „po potrebi“ opravi dodatne pogovore tudi z evropskim komisarjem za transport Antoniom Tajanijem. Ta, kot je znano, vztraja pri tem, da Slovenija uvede kratkotrajne vinjete še pred letošnjim poletjem. V neuradnih krogih blizu vlade je bilo slišati, da gre pri tedenskih vinjetah za odločitev med dvema bolj ali manj slabima možnostma. Če jih Slovenija ne uvede, tvega poslabšanje odnosov z EU, ki si ga naša država v luči odnosov s Hrvaško v tem trenutku ne more privoščiti. Če pa se bo vlada za kratkotrajne vinjete vendarle odločila, bo s tem še dodatno poglobila Darsovo "luknjo". V tem primeru bi namreč lahko Dars - ob predpostavki, da bo 2,5 milijona tujcev in domačih "občasnih" uporabnikov avtocest raje kot polletno kupilo cenejšo tedensko vinjeto - s cestninjenjem osebnih vozil namesto predvidenih 105 milijonov evrov iztržil kar 40 milijonov evrov manj...