V SLOVENIJI JE REGISTRIRANIH VEČ KOT 1.014.000 OSEBNIH AVTOMOBILOV

Po podatkih Statističnega urada RS, je konec leta 2007 bilo v Sloveniji registriranih več kot 1.014.000 osebnih ...
Lani en osebni avtomobil na dva prebivalca Po podatkih Statističnega urada RS, je konec leta 2007 bilo v Sloveniji registriranih več kot 1.014.000 osebnih avtomobilov (brez specialnih osebnih avtomobilov). To pomeni 501 avtomobil na 1000 prebivalcev. Če pa upoštevamo samo osebne avtomobile, ki so bili v uporabi fizičnih oseb (962.000), je bilo v letu 2007 v Sloveniji registriranih 475 osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev. Tako je konec lanskega leta je bilo v Sloveniji registriranih za štiri odstotke več cestnih vozil kot konec leta 2006. V tem obdobju se je število cestnih motornih vozil povečalo za pet odstotkov, število priklopnih vozil pa se je zmanjšalo za sedem odstotkov. V primerjavi števila registriranih motornih koles konec junija 2007 in junija 2006 so na statističnem uradu zaznali 25-odstotno povečanje. Na skupno rast števila cestnih vozil je najbolj vplivala rast števila osebnih avtomobilov. Število teh se je v letu 2007 povečalo za tri odstotke. Število koles z motorjem se je povečalo za devet odstotkov, število avtobusov za dva odstotka, število tovornih motornih vozil pa za 11 odstotkov.
Konec leta 2007 je bilo med v Sloveniji prvič registriranimi osebnimi avtomobili 27 odstotkov takih, ki so kot pogonsko gorivo uporabljali plinsko olje (dizel), to je za tri odstotne točke več kot konec leta 2006. 72 odstotkov osebnih avtomobilov, v Sloveniji prvič registriranih konec leta 2007, je za pogon uporabljalo bencin, manj kot odstotek pa alternativne vrste goriva. Zelo opazno pa se je povečalo število prvih registracij v Sloveniji pri vozilih, ki niso namenjena prevozu blaga in potnikov, in sicer pri delovnih vozilih za 55 odstotkov in pri specialnih osebnih vozilih za 29 odstotkov. Močno se je povečalo tudi število v Sloveniji prvič registriranih tovornih vozil, in sicer tovornjakov za 19 odstotkov, vlačilcev za 33 odstotkov, priklopnikov za 39 odstotkov in polpriklopnikov za 26 odstotkov. Poleg že omenjenega povečanja števila prvih registracij motornih koles je urad zabeležili tudi izrazito povečanje števila prvih registracij koles z motorjem, in sicer za 29 odstotkov. Število prvih registracij osebnih avtomobilov v Sloveniji pa se je v letu 2007 v primerjavi z letom 2006 povečalo za 16 odstotkov.
Med vsemi cestnimi motornimi vozili se je najbolj povečalo število motornih koles, in to skoraj za 90 %. Tolikšna razlika ni bila odraz dejanskega povečanja števila motornih koles v letu 2007, temveč posledica podcenjenih podatkov za predhodna leta. Doslej je bilo namreč veliko število motornih koles registriranih le v poletnih mesecih zaradi manjših stroškov zavarovanja in cestnin. V letu 2007 je bilo zabeleženih manj začasnih odjav motornih koles zaradi spremenjenih pogojev zavarovanja s strani zavarovalnic. Dodaten razlog za manjše število začasnih odjav je bila tudi milejša zima in posledično daljša sezona uporabe motornega kolesa. Dejansko povečanje števila motornih koles lahko ocenimo, če primerjamo število registriranih motornih koles konec junija 2007 in junija 2006. V tej primerjavi smo zaznali 25 % povečanje.
Marca 2006 je bila vzpostavljena nova baza podatkov za register cestnih motornih vozil. V prejšnjo različico registra je bilo zajetih tudi veliko neaktivnih traktorjev, traktorskih priklopnikov in bivalnih priklopnikov, ki so bili sicer preneseni v novo bazo, vendar so po enem letu izgubili status registriranega vozila, ker za njih ni bila podaljšala registracija. Zaradi tega se je v letu 2007 število registriranih traktorjev zmanjšalo za 7 %, število registriranih traktorskih prikolic za 33 %, število registriranih bivalnih priklopnikov pa kar za 40 %. Pojav neaktivnih vozil, ki so bila prenesena iz stare evidence v novo, je bil opažen pri vseh kategorijah vozil, vendar je bilo število takšnih primerov v ostalih kategorijah zanemarljivo. Zaradi tega se je skupno število priklopnih vozil v letu 2007 v primerjavi z letom 2006 zmanjšalo za 9 %. Število tovornih priklopnih vozil pa se je v tej primerjavi povečalo, in sicer za 13 %.