ZAŠČITNE OGRAJE NA CESTAH IN AVTOCESTAH
Namen zaščitnih ograj, postavljenih ob cestišču, je zadržati vozilo, ki trči vanje ter preprečiti, da bi zdrsnilo s ceste. Njihova konstrukcija je izdelana tako, da ...
Namen zaščitnih ograj, postavljenih ob cestišču, je zadržati vozilo, ki trči vanje ter preprečiti, da bi zdrsnilo s ceste. Njihova konstrukcija je izdelana tako, da zadrži vozila težka do štirideset ton, kljub temu pa se je v Sloveniji že kar nekajkrat zgodilo, da v prometnih nesrečah zaščitne ograje svoje naloge niso zadovoljive opravile in vozila, ki je vanje trčilo, niso zadržale. Problem je pereč predvsem na avtocestah, kjer težja vozila (dostavna ali tovorna) pri visoki hitrosti zaščitno ograjo brez težav prebijejo in zapeljejo na nasprotni pas. Konstrukcija ograj na avtocestah je izdelana tako, da zdrži čim večjo silo v primeru naleta vozila. Žal pa pri tem nihče ne daje poudarka njeni obliki, ki je še kako pomembna, kadar govorimo o varnosti motoristov. Že pri nizkih hitrostih (okoli 30 km/h) delujejo podporni stebrički kot rezilo in zato brez težav zarežejo globoko v čelado ali prerežejo ud, pri čemer ima motorist le malo možnosti za preživetje. Raziskava, ki jo je izvedel avstrijski statični biro (OSTAT) je pokazala, da je 5,2 odstotka vseh nesreč motoristov povezanih s trki v zaščitne ograje, pri čemer je prav zaradi njihove oblike življenje izgubilo 11,7 odstotka ponesrečencev. Varnost motoristov bi se lahko izboljšala s posebnimi varnostnimi dodatki za obstoječe ograje (v obliki dvojne zaščitne ograje ali oblazinjenega stebrička), vendar so stroški adaptacije zelo visoki.