BRANKO KONIČEK: ČAROBNI SVETOVI

Medtem ko v radgonskem Maximusu, vse do 2.8.2010, poteka razstava Iva Borka: Fotografija v B molu, so v galeriji Kulturnega doma Gornja Radgona, odprli še eno odlično fotografsko razstavo. V organizaciji ...
Galerija radgonskega kulturnega doma gosti novo zanimivo foto razstavo Medtem ko v radgonskem Maximusu, vse do 2.8.2010, poteka razstava Iva Borka: Fotografija v B molu, so v galeriji Kulturnega doma Gornja Radgona, odprli še eno odlično fotografsko razstavo. V organizaciji Foto kluba Proportio divina in Zavoda za kulturo, turizem in promocijo Kultprotur Gornja Radgona, je namreč do 30. julija na ogled razstava infrardečih fotografij Branka Konička, katero je naslovil kar „Čarobni svetovi“. Ob glasbenih vložkih izvrstne pevke Julije Klajnšček, so o razstavi spregovorili: Norma Bale, direktorica Kultprotura, fotografski umetnik Zlatko Fišer – Fiš, sam avtor Branko Koniček, in predsednik FK Propotio divina Ivo Borko, ki je z zadovoljstvo dejal, da gre za njihovo 4. razstavo v letošnjem letu, s čem se želijo čim bolj približati publiki.
„Infrordeča fotografija ni nobena revolucionarna noviteta v zgodovini svetlobopisna. Od svojega izuma je krenila po dveh poteh. Največ se uporablja v tehnični fotografiji, kdaj pa kdaj jo uporabljajo umetniki. Ni uspešnega fotografa, ki se vsaj enkrat ni preizkusil v infrardeči fotografski tehniki. Storitve mojstrov naredijo na mnoge izjemen vtis. Izzovejo predvsem fotografske raziskovalce tako, da uporabijo infrardečo fotografsko tehniko. Rezultati začetnika so običajno porazni in po prvih korakih je vsega konec. Neuspeh pride hitreje kot pri drugih tehnikah in temah. Ostanejo samo osamljeni samohodci, fotografski umetniki, kot je Branko Koniček. Že desetletja vztraja na tej trnovi poti in tehniki, ki ne dovoljuje nobenih napak. Toplotna fotografija, tako so nekateri nepravilno poslovenili infrardečo fotografijo, zahteva od umetnika, da je pri uporabi tega orodja ali tehnike izjemno natančen. Zato uspejo na tej poti samo perfekcionisti, ki so kljub osvojenemu tehničnemu znanju komaj še na pol poti. Ali pa še to ne. Nova tehnika kar hitro podre vsako majavo kompozicijo motiva. Če umetnik le malo popusti, se vse spremeni v ruševine. Tako je Branko Koniček pričel iskati svoje motive. Skrbna ustvarjalnost z jasnim konceptom ga je pripeljala do razstave, ki jih v Evropi ni veliko. IRF je spremljajoča tema mnogih preglednih razstav, samostojnih fotografskih projektov pa že dolgo ne poznamo“, je o razstavi med drugim zapisal profesor fotografije Bogo Čerin.
Po njegovem prepričanju Koniček na svojskih mojstrovinah daje prednost razvalinam (največ njegovih slik je nastalo v Slovenskih Konjicah) in nenavadnim spletom narave. Predvsem razvaline nekdanjih ponosnih zgradb premožnejših prebivalcev naših krajev so priljubljena točka, kjer se ustavi njegovo oko in nato še njegova fotografska kamera. Brez izjeme naš fotografski mojster pripelje svojo idejo mimo pasti tehnike in nevarnosti lahkega koncepta do fotografije, ki jo predstavi na svojih kar pogostih predstavitvah doma in v tujini.
Branko Koniček je sicer rojen leta 1957 v Mariboru. Prvo srečanje s fotografijo je imel leta 1978, dve leti pozneje pa je pristopil v Foto klub Maribor. Leta 1987 je bil izvoljen za predsednika fotokluba, leta 1989 pa je postal častni član fotografskega združenja Dynamic, Photo art & Performance v Gradcu. Leta 1996 mu e mednarodna fotografska zveza podelila umetniški naziv AFIAP. Danes v FK Maribor, kjer je zaslužni član, skrbi za mednarodne stike. Sodeloval je na več kot 200 razstavah z več kot 500 fotografijami in diapozitivi, prejel pa je tudi desetine medalj, priznanj in diplom.