POMURJE PREMORE ODLIČNE MLADE GLASBENIKE

V organizaciji Glasbene šole Gornja Radgona je v avli Osnovne šole Gornja Radgona potekalo tradicionalno, že 31. srečanje glasbenih šol Pomurja. Na srečanju, na katerem je bilo tudi veliko obiskovalcev iz cele regije, in ki so gotovo bili navdušeni, ...
Enaintridesetič so se srečali dijaki pomurskih glasbenih šol V organizaciji Glasbene šole Gornja Radgona je v avli Osnovne šole Gornja Radgona potekalo tradicionalno, že 31. srečanje glasbenih šol Pomurja. Na srečanju, na katerem je bilo tudi veliko obiskovalcev iz cele regije, in ki so gotovo bili navdušeni, so nastopile vse štiri glasbene šole iz Pomurja – Glasbena šola Gornja Radgona , Glasbena šola Lendava , Glasbena šola Ljutomer in Glasbena šola Murska Sobota, ki so članice Zveze slovenskih glasbenih šol. Vsak zavod je, poleg predstavitve delovanja in dosežkov, pripravil približno 15 minut programa, in prav vsi so potrdili, da pomurska regija premore odlične mlade glasbenike. To konec koncev potrjujejo tudi mnogi vrhunski dosežki v državnem in mednarodnem merilu, kar smo slišali tudi med predstavitvijo posameznih šol.
Na reviji, katero je povezoval Andrej Tibaut, in na kateri je nastopilo nad 50 mladih glasbenikov in še toliko njihovih mentorjev ter spremljevalcev, sta prisotne pozdravila ravnatelj Glasbene šole Gornja Radgona, Tomaž Polak, ter poslanec DZ in radgonski župan Anton Kampuš, ki sta podelila tudi priznanja nastopajočim. Vse je pozdravil tudi ravnatelj OŠ Gornja Radgona in radgonski podžupan Dušan Zagorc. V nagovoru pa je Polak izrazil zadovoljstvo, da je njegova šola gostiteljica tega zanimivega srečanja ter nadaljeval: „Prepričan sem, da je današnji dan za vse nas nekaj posebnega. Že 31. leto zapored se v organizaciji regijskega aktiva pomurskih glasbenih šol srečujejo in predstavijo učenci štirih zavodov: GŠ Lendava, Ljutomer, Murska Sobota in Gornja Radgona. Izvedbe revij glasbenih šol, kjer učenci nastopajo bodisi solistično ali so člani različnih orkestrov in skupin, imajo več ciljev med katerimi so: odkrivanje in spodbujanje mladih glasbenih talentov, širjenje, poglabljanje in prezentiranje njihovega znanja, motivacija za nadaljnje glasbeno pedagoško delo ter izmenjava mnenj in pedagoških izkušenj med učenci ter njihovimi mentorji. Kot ravnatelj sem prepričan, da je z našimi revijami vse našteto tudi v veliki meri doseženo“.
Ravnatelj radgonske GŠ je doda, da nam naš vsakdanjik popestrijo različne zvrsti glasbe in mnogih se naučimo izvajati, poslušati in vrednotiti prav ob prostovoljnem vstopu v organiziran sistem glasbenega šolstva, ki je enakovreden in pomemben člen v našem vzgojno –izobraževalnem sistemu. „Vse to poteka ob predpisanem kurikulumu in vsakodnevnem razdajanju in posredovanju znanja pedagoških delavcev. S poglabljanjem v proces glasbene vzgoje in izobraževanja ni težko ugotoviti sinergijskega učinka, kajti naša vzgoja poteka ob pomoči učenja glasbe in obratno. Rezultat tega je čustveno socialni, matematično analitični in ročno spretnostni razvoj mladostnikov. Gre namreč za doživljanje in vrednotenje glasbene umetnosti, za osebnostno rast posameznika, za navajanje na pravilno poslušanje, igranje v glasbenih skupinah, v orkestrih ipd. Nenazadnje pa brez osnovne glasbene šole ne bi bil mogoč prehod na študij glasbe na srednji in nato univerzitetni ravni“, je dejal Polak, ki je izrazil zaskrbljenost, da se v javnih glasbenih šolah že tretje leto srečujejo z omejitvijo vpisa, čeprav je po njegovem slovenski glasbeno šolski sistem, eden najbolje organiziranih, kar nam zavida večina evropskih držav.
„Zato ne bi smeli varčevati pri širitvi javnega glasbenega šolstva, ki je edino, roko na srce, dostopno večini, ne glede na njihov finančni ali socialni položaj.. Ne spreminjajmo tistega kar je dobro, ampak uporabimo ustvarjalno energijo za to, da sistem nadgrajujemo in izboljšujemo. Kljub vsem nepotrebnim težavam s katerimi se danes soočamo v glasbenih šolah nas vendarle povezuje in navdihuje veselje do glasbe in glasbeno pedagoškega dela. Učenci pomurskih glasbenih šol veliko in odlično nastopajo na številnih oddelčnih, javnih nastopih, revijah in koncertih. Organiziramo številne samostojne nastope in koncerte šolskih orkestrov ter komornih skupin. Najboljši učenci se udeležujejo državnih in mednarodnih glasbenih tekmovanj, kjer posegajo po najvišjih rezultatih. Velika večina naših mladih glasbenikov nadaljuje glasbeno izobraževanje na umetniških gimnazijah in glasbenih akademijah“, je še dejal Tomaž Polak.
Na sami reviji, kjer so mladi glasbeniki dejansko navdušili, je bilo slišati vso paleto inštrumentov, in očitno je, da mladi glasbeniki vse odlično obvladajo. Navkljub globalizaciji in usmerjenosti sveta k tekmovalnosti in nenehnemu dokazovanju, ki včasih presega vse meje in okuse osnovnega, a primarnega poslanstva, ki nam jo daje umetnost oz. bolje rečeno, s katero nas hrani umetnost, smo za konec zanimivega in kakovostnega dogodka slišali odlično misel o glasbi, ki si jo je moderator Andrej Tibaut sposodil od Francesca Geminianija, ki je bil vodilna osebnost glasbe prve polovice osemnajstega stoletja in pravi tako: Cilj glasbe ni le razveseljevanje sluha, temveč tudi izražanje čustev, razvnemanje domišljije, vplivanje na razum, usmerjanje strasti.