ŽENSKI AKTI ZA VSAK POGLED

Art Akt Boga Čerina na ogled v Gornji Radgoni...
V teh vročih poletnih dneh, vse tja do 10. avgusta, je v galeriji Doma kulture Gornja Radgona na ogled „vroča razstava“. V organizaciji Fotokluba Proportio Divina Gornja Radgona, ki prav te dni obeležuje peto obletnico, in domačega zavoda za kulturo, promocijo in turizem Kultprotur je namreč v radgonskem kulturnem hramu na ogled razstava 21 fotografij enega največjih slovenskih mojstrov fotografije Boga Čerina iz Maribora, z naslovom Art Akt. Otvoritev posebne razstave, kot so jo poimenovali, katero je spremljalo veliko število mednarodno uveljavljenih mojstrov fotografije ter tudi ljubiteljev lepih ženskih aktov, so napovedale fanfare domačih glasbenikov Renata Ribiča in Danila Steyerja. Po pozdravu direktorice Kultprotura Norme Bale, so o umetniku, ki je za svoja dela prejel več kot 150 nagrad in priznanj, neprecenljiv pa je tudi njegov prispevek pri izobraževanju mladih fotografov, saj je dolga leta predaval fotografijo na PF v Mariboru, vodil pa je tudi več kot 20 fotografskih delavnic, spregovorili predsednik FK Proportio Divina in predsednik Fotografske zveze Slovenije, Ivo Borko, ter znani mariborski fotografinji Dika Vranc, ki je med drugim dejala, da je Bogo Čerin eden najvidnejših slovenskih fotografov preteklega stoletja, ki ga najbolj fotografsko opredeljuje akt fotografija, in Maja Šivec.
Slednja je med drugim dejala, da Čerina, ki je dolga leta bil fotograf Dela, poznamo predvsem po izstopajoči temi v njegovem opusu-ženskem aktu, saj nikoli ni „slikal“ sladkobnih tihožitij in podobnega, ampak se je oprijel sodobnejših ustvarjalnih nazorov. Prvi slovenski fotograf imenovan za častnega člana londonskega Foto salona, je eden redkih, ki so se v prostor slovenske fotografije akta vpisali s kontinuiteto ustvarjanja. Po prvem desetletju ustvarjanja je nekoliko spremenil kompozicijo, zaključenost kadra in kontrastnost fotografij, vendar je človek zanj ostal vidna prioriteta. „Že tretjo samostojno razstavo je leta 1973 posvetil temi ženska. Kot pravi sam: Ženske so na moji fotografiji predvsem zanimive, izrazne, sporočilne. Ženska je hvaležna za slikanje, ker se lahko vsak trenutek spremeni, je skrivnostna, a vendar njen obraz in postava vselej izražata tudi njeno notranjost. Do sredine sedemdesetih so dela nastajala v črno beli tehniki, nato so postopoma, s pomočjo barvnega dia posnetka, prešla v barvni negativ. Slednja so prikazana tudi na tej razstavi. Akti so posneti večinoma v ateljeju, v zrežiranem okolju, kjer ni nič prepuščeno slučajnosti, ampak zavestno gradi kompozicijo na dominaciji barv in svetlob. Mnogo fotografij je nastalo na fotografskih delavnicah, ki se jih je udeležil ali jih je vodil on sam. Take so fotografi je, kjer so telesa ovita v tkanine, v katerih avtor spregovori o nedefiniranosti in prikritosti modela. Le izjemoma imajo erotičen predznak“, je med drugim dejala Šivceva.
Dodala je, da Čerin v svojih delih rad eksperimentira. Tako vidimo, da se je podal tudi v podvodni svet in raziskoval, kako se telo obnaša v vodi in kakšne so podobe njegove breztežnosti. „Zanimala ga je tudi poslikava teles. Poslikave so intenzivno barvite, manj prefinjene, kompozicijsko čiste in poudarjajo odnose med telesi. Ko Čerin opremlja svoje modele z ogrlicami, tančicami in drugimi preizkušenimi pripomočki akt fotografi je, tega ne počne zato, da bi poudaril ženskost in zapeljivost upodobljenk, ampak mu služijo za ironično razgaljanje plehkobe življenja ter nizke ravni čustvovanja in duhovnih potreb sodobnega človeka. Bogo Čerin je prehodil različne poti, ki so sorodne tudi drugim, a je eden redkih, ki so se v prostor slovenske fotografi je akta vpisali s kontinuiteto ustvarjanja“, je še dejala prav tako odlična fotografinja Maja Šivec.
Čerin je bil rojen leta 1947 v Mariboru,kjer je vse življenje tudi ostal, delal in ustvarjal. Njegov fotografski opus je širok in njegove fotografije poznane doma in na tujem. Sicer mojster fotografije je dolga leta opravljal delo fotoreporterja v različnih časopisnih hišah, pri Večeru, Katedri in najdlje, več kot 20 let, na mariborskem dopisništvu Dela. V povezavi s tem ga omenjajo tudi kot uspešnega kronista, saj je obeležil številna dogajanja, prireditve, festivale v danem prostoru in času. V zgodnjih sedemdesetih je bil fotografsko že v polnem zamahu, posnel pa je tudi svoje prve akte, ki so odtlej ostali skoraj konstanta njegovega delovanja. To je bil tudi čas izjemno živahnega klubskega življenja v Fotoklubu Maribor in sodelovanja na številnih fotografskih natečajih doma in po svetu. Mojster fotografije je ure in ure prebil v fotolaboratoriju, kjer je razvijal svoje, takrat pretežno črno-bele, fotografije. „Čerin je eden najvidnejših in najaktivnejših dolgoletnih članov Fotokluba Maribor. Na salonih in natečajih po svetu je predvsem s svojimi akti prejel številne diplome in častne nazive. Imel je več kot 40 samostojnih predstavitev ter sodeloval na več kot 60 skupinskih razstavah ter več kot 200 fotografskih natečajih. Njemu najljubša je uvrstitev med finaliste tokijske fotografske razstave 2001. Enako uvrstitev je dosegel tudi na natečaju francoske fotografske revije Photo, kjer je leta 2000 na temo »akt« tekmovalo 40 tisoč fotografij iz 70 držav. Najprestižnejše priznanje kakovosti pa mu pomeni podeljeno častno članstvo Londonskega fotografskega salona. Podobnih kazalcev dobrega dela se je nabralo že prek dvesto, o vestnosti pričajo tudi številne samostojne razstave po vsem svetu. Tako so o Čerinu pisali tudi v Playboyu leta 2003. Ima odločilne zasluge za vzpostavitev Fotogalerije Stolp, ki je danes osrednje foto razstavišče v regiji. Sam ga je dolga leta tudi uspešno vodil in več kot 20 let sooblikoval njegovo delovanje. Bil je guru klasične fotografije, organizator številnih foto delavnic in mentor nastajajočim fotografom...“, je v daljši predstavitvi Čerina, med drugim dejala znana fotografinja Dika Vranc.