JE MOST MED DVEMA RADGONAMA VAREN ZA LJUDI?
Most prijateljstva čez reko Muro med Gornjo in avstrijsko Radgono, torej med Slovenijo in Avstrijo, so zgradili ...
Most prijateljstva čez reko Muro med Gornjo in avstrijsko Radgono, torej med Slovenijo in Avstrijo, so zgradili in slavnostno odprli leta 1969. To sta storila takratna predsednika držav Tito in Jonas, z novim mostom pa so nadomestili dotedanji star, dotrajan in že nevaren most in je novi objekt postal nekakšen simbol odprtosti takratne socialistične Slovenije in SFR Jugoslavije na kapitalistični Zahod. Pozneje, po kratki junijski vojni leta 1991, so se na njem po odhodu tankovske enote JLA z radgonskega mejnega prehoda srečali in rokovali policisti in cariniki obeh držav in tako, spet simbolično, potrdili odhod Slovenije iz nekdanje Jugoslavije in vse tesnejše približevanje Evropi. In tudi pred pol tretjim letom, ko je bila Gornja Radgona eno od osrednjih državnih prizorišč slovesnosti ob vstopu Slovenije v EU, je točno opolnoči prvega maja (2004) ta most bil osrednje prizorišče radgonskega evropskega slavja. Malo pozneje so visoki cerkveni dostojanstveniki na sredino mostu ponovno postavili simbolni križ, ki so ga potegnili iz Mure. In tudi sploh na mostu med prijateljema se pogosto odvijajo različni kulturni dogodki in srečanja, in most je že zdavnaj postal povezovalni in ne ločitveni objekt.
Most Prijateljstva je tako v skoraj štirih desetletjih svojega obstoja postal simbol in spomenik, ki pa ga je v tem času že začela najedati starost, na njem pa so vidne posledice nekdaj močnega prometa med dvema mestoma in državama. Strokovnjaki že nekaj časa ugotavljajo, da je nujno potreben obnove in na avstrijski strani so že pripravili dve inačici idejnih načrtov ter zagotovili denar za prenovo svoje polovice mostu. Sedaj pa je kot kaže zagotovljen denar tudi na naši strani, in že v prvi polovici letošnjega leta, naj bi se začela generalna obnova mostu, s čem se bo prometni kaos v Gornji Radgoni, samo še poglobil. A kljub temu so ljudje pripravljeni na potrpljenje, saj je menda sam most že nevaren, in boljše je potrpeti, kot da se zgodi kakšna katastrofa..., še posebej ob dejstvu, da bo most že leta 2008 postal nekakšna „dovozna“ pot na peti evropski koridor, torej na bodočo avtocesto Maribor – madžarska meja...