NE LE CESTE, TUDI PARKIRIŠČA IN DRUGE POVRŠINE SO POLNE
Kako se „rešiti“ tisoči tovornjakov?
Radgonski občinski svet skuša urediti razmere na (in okoli) državnega parkirišča za tovorna vozila na Meleh...
Enako kot praktično v celem Pomurju, pravzaprav na celotni relaciji med Mariborom in madžarsko mejo, tudi v Gornji Radgoni, imajo v zadnjih letih preveč težav povezanih s tovornim prometom. Žal pa se slednje nenehno kopičijo in povečujejo, tako da ljudje dejansko ne morejo imeli kakovostnega življenja. Poleg na samih prometnicah, vedno bolj se kopičijo tudi težave na parkiriščih in drugih površinah ob cestah, kar še posebej čutijo prebivalci v bližini državnega parkirišča za tovornjake na Meleh enako tudi lastniki in koristniki objektov in drugih površin v radgonski industrijski coni.
Sedaj so se krajani Melov, ter zaposlenih v firmah v industrijski coni Mele obrnili na občinski svet občine Gornja Radgona, pravzaprav na člana sveta Stanka Sakoviča, ki je tudi predsednik občinske civilne iniciative. In slednji je na 7. redni seji občinskega sveta predlagal ureditev razmer na in v okolici omenjenega parkirišča za tovorna vozila. „Več ali manj nam je vsem znano, da se je v zadnjem času dnevno število tovornih vozil, ki tranzitirajo naše mesto povečalo na več kot 5.000 na dan, veliko teh vozil koristi počivališče v lasti Direkcije za ceste na Meleh. Ker število tovornih vozil presega vse razumne meje, prihaja do tega, da je parkirišče samo prenapolnjeno, hkrati pa so vozniki tovornih vozil prisiljeni koristiti vse razpoložljive površine, v lasti občine ali drugih fizičnih in pravnih oseb v okolici. Tako, divje parkiranje, z vsem kar prinaša s sabo, predstavlja čedalje večji varnostni, ekološki in zdravstveni problem, parkiranje na občinskih cestah pa tudi latentno nevarnost za prometne nesreče z najhujšimi posledicami. Kot pravijo domačini, so se v bližini parkirišča množično pojavili glodalci – miši in predvsem podgane, parkirana tovorna vozila zaparkirajo dostope do posameznih firm, za njimi ostajajo kupi smeti in ostanki olj ter drugi tudi nevarni in škodljivi odpadki“, je med drugim dejal Sakovič.
Za odpravo in sanacijo takega stanja je Sakovič predlagal, da občina Gornja Radgona samostojno ali v dogovoru z upravljalcem državnih cest na vse občinske ceste od mesta do konca naselja Mele postavi ustrezno prometno signalizacijo, ki bo prepovedovala vožnjo po občinskih cestah za vsa vozila težja od 7,5 tone, razen za dostavo, predvsem pa njihovo parkiranje in ustavljanje. „Občinska uprava v sodelovanju z PU Murska Sobota in upravljalcem ceste pripravi spremenjen predlog prometnega režima na glavni cesti G1-3od mesta do konca naselja Mele, kar nam dovoljuje naš odlok in ustrezen zakon ter z izdanim aktom zahteva od upravljalca ceste ,da ga realizira. Občinska uprava da ustrezen zahtevek glavnemu republiškemu inšpektorju, da se na in v okolici parkirišča opravi ustrezen sanitarno – zdravstveni in požarno varnostni inšpekcijski nadzor; da bi se preprečile eventualna nevarnost epidemij in drugi varnostno negativni pojavi, vezani na gnečo, nervozo in stanje, ki ga omogočajo neosvetljene površine. Na osnovi ugotovitev inšpekcijskega nadzora se na parkirišču ponovno vzpostavi red, intervencijske poti, potrebna signalizacija o prostih mestih na parkirišču; razsvetljava in potreben fizični nadzor“, pravi Sakovič.
Hkrati je predlagal tudi, da radgonska občina poda pobudo Ministrstvu za notranje zadeve, da po potrebi začasno poveča sistematizacijo delovnih mest na PP Gornja Radgona in PPP Murska Sobota tako, da bo PU Murska Sobota lahko zagotavljala optimalno pokritost G1-3 s poudarkom na mesto Gornja Radgona in Mele, ter s tem še kvalitetnejše in parmanentno opravljanje vseh varnostnih nalog, vezanih na tako povečan promet tovornih vozil...