VOJAŠKI STARODOBNIKI ZASEDLI PREKMURJE

Konec minulega tedna, zadnjega v letošnjem maju, je JEEP klub – Veteran Murska Sobota, pripravil 2. mednarodno srečanje starodobnih vojaških vozil »Pomurje 2010«. Udeleženci izjemno zanimivega dvodnevnega ...
Drugo srečanje lastnikov starodobnih vojaških vozil je v Prekmurje pritegnilo 40 jeepov in motorjev z okoli sto voznikov in sopotnikov Konec minulega tedna, zadnjega v letošnjem maju, je JEEP klub – Veteran Murska Sobota, pripravil 2. mednarodno srečanje starodobnih vojaških vozil »Pomurje 2010«. Udeleženci izjemno zanimivega dvodnevnega srečanja, s štiridesetimi vozili je prišlo okrog 100 voznikov in sopotnikov iz cele Slovenije ter nekaterih sosednjih držav, so se najprej zbrali na parkirišču pred trgovskim centrom BTC City v Murski Soboti, kjer so se pokazali in predstavili množici obiskovalcev, predvsem tistih, ki so zaljubljeni v starodobna vozila. In prav vsi, ki so si ogledali „vojaške oldtimerje“, ki večinoma izvirajo iz štiridesetih let prejšnjega stoletja (začetek 2. svetovne vojne), so dejansko bili navdušeni.
Po uvodnem nagovoru predsednika kluba Štefana Jančariča, murskosoboškega župana Antona Štihca in direktorja BTC Cityja Janeza Štotla, se je 40 enkratno ohranjenih vozil v koloni in v spremstvu policistov motoristov, zapeljalo do Martjancev, kjer sredi vasi stoji gotska cerkev iz 14. stoletja, v njej pa je edini portret Janeza Akvile v Evropi. Potem pa do Moravskih Toplic, o katerih ne gre izgubljati besed. Morebiti o tem znamenitem turističnem biseru sredi Panonskih ravnin, samo to, da v Moravskih Toplicah stoji evangeličanska cerkev iz 19. stoletja, kjer je sedež Evangeličanke cerkve v Sloveniji. V naslednji vasi Tešanovci je bil rojen predvojni industrialec Jožef Benko, kateremu so v kraju postavili doprsni kip. Naslednja vas Bogojina slovi predvsem po znameniti Plečnikovi cerkvi, potem pa mimo Strehovskih in Dobrovniških goric do Dobrovnika, ki je v zadnjem času zaslovel tudi po Tropskem vrtu in tisočerimi orhidejami.
Po ogledu omenjenega vrta se je karavana prebila do Lendave, kjer so si ogledali edino ohranjeno sinagogo na skrajnjem severovzhodu države, poleg nje pa še kulturni dom madžarskega arhitekta Imreja Makovicza. In ker so bili sredi prečudovitih Lendavskih goric, je bilo logično, da so se ustavili tudi v kleti, ter poskusili lendavsko kapljico. Pozno popoldan so se udeleženci srečanja vrnili do Dobrovnika in Bukovniškega jezera, kjer jih je dočakala godba hulikano, nato pa večerja in prenočitev v vojaških šotorih sredi gozda. Naslednji dan so morali vsi biti pokonci že ob 6. uri in se obvezno umiti pri čudežnem (zdravilnem) studencu sv. Vida. Zgodaj dopoldne so vsi skupaj nadaljevali pot do Turnišča in Velike Polane, kjer so si ogledali rojstno hišo Miška Kranjca in njegovo knjižnico. Skozi čudoviti gozd so se udeleženci potepanja prebili do Kobilja, kjer so si ogledali vinograde na grički sv. Martina, nato pa ob madžarski meji, skozi Motvarjevce in Pordašince do lovskega doma v Prosenjakovcih potekalo še eno družabno srečanje. Na koncu še ogled rotunde v Selu ter slovo do naslednjega leta, ko bodo enkratno in nepozabno druženje po pomurskih ravninah spet ponovili.
„Tokratna pot nas je peljala po lepem in valovitem Prekmurju, kjer smo lahko doživljali in občudovali skrbno urejene vasi, lepa in dobro obdelana polja in vinograde, srečevali pridne in gostoljubne ljudi in Miškove Povesti o dobrih ljudeh. Ob vsem videnem in doživetem moram priznati, da so vsi prisotni bili zelo zadovoljni, pravzaprav navdušeni, in zagotovo bodo vsi prišli tudi na naše 3. srečanje“, je povedal predsednik Jeep kluba Veteran Štefan Pišta Jančarič, ki nam je skupaj s še enim aktivistom kluba, Aleksandrom Javškom, tudi zaupal, da je Jeep club Veteran Murska Sobota bil ustanovljen pred tremi leti (2007), vključuje pa člane, ki imajo vojaška vozila, ki morajo biti stara vsaj štirideset let. Okrog 30 članov kluba je iz Prekmurja in Prlekije in so lastniki osemnajstih restavriranih starih vojaških vozil, predvsem ameriških jeepov, nekaj pa tudi nemških triciklov ter ruskih motorjev. Skoraj vsa vozila pa so bila izdelana v letih 1941/42.