KAKO JE S STAREJŠIMI V PROMETU?
Vsaka umetnost potrebuje določeno znanje, umetnost vožnje tudi! Odlika je izogibati se nevarnosti in jo tudi predvideti! Pritiskati na plin zna vsak, kako pravilno in pravočasno ustaviti žal ne! Obstaja varnost, ki jo ...
Zavod Oranžna nit pripravlja zanimiv in koristen seminar
Vsaka umetnost potrebuje določeno znanje, umetnost vožnje tudi! Odlika je izogibati se nevarnosti in jo tudi predvideti! Pritiskati na plin zna vsak, kako pravilno in pravočasno ustaviti žal ne! Obstaja varnost, ki jo kupimo in varnost, ki se je lahko naučimo! Promet se povečuje iz leta v leto in s tem se povečuje tveganje, da smo lahko udeleženi v prometnih nesrečah. Pomurje je pri tem še posebej izpostavljeno. Stanje prometne varnosti v eni regiji pa vpliva na varnost v celotnem slovenskem prostoru. Starostniki se pojavljajo v cestnem prometu kot pešci in kot vozniki enoslednih in dvoslednih vozil. Tako kljub temu da njihove vozniške sposobnosti pešajo, svojo »funkcijo« udeleženca še vedno uporabljajo.
„Starejši udeleženci v prometu so najbolj ogrožena skupina, zato potrebujejo posebno obravnavo pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu. Kljub temu, da starostniki niso glavni povzročitelji prometnih nesreč, pa se število prometnih nesreč v katerih so udeleženi starostniki, povečuje. Ogroženost starostnikov v cestnem prometu ne izhaja iz njihove množične udeležbe v prometu, ampak iz dejstva, da se povečuje število udeležencev v prometnih nesrečah in da s starostjo raste možnost poškodb pri udeležbi v njej. Med kolesarji in pešci število nesreč in poškodb rasteta ne glede na to, ali je bila oseba udeležena v prometni nesreči kot udeleženec ali povzročitelj. Vrsta poškodbe pri voznikih pa začne izraziteje rasti po 60. letu starosti, ko so že prisotne nekatere spremembe v zaznavanju in reagiranju na situacijo v prometu. Vozniki starostniki, ki so povzročitelji prometnih nesreč, so praviloma večkrat poškodovani, manj pa se pojavljajo kot oškodovanci prometnih nesreč. Upadanje sposobnosti, ki so pomembne za varno udeležbo v cestnem prometu je težko nadzorovati in meriti. Še težje pa je na podlagi nekaterih opazovanj ali grobih meritev podati oceno sposobnosti posameznika za varno udeležbo v cestnem prometu. Ta spoznanja pa so pomembna za vse, ki se ukvarjajo ali srečujejo s prometom, prometno tehniko in prometno infrastrukturo. Pomembno je, da se starejši populaciji nameniti posebna pozornost“, pravi inšpektor SUP PU Murska Sobota, mag. Srečko Šteiner.
Prav zaradi tega, bodo v okviru 2. prometnega dne, ki bo v sredo, 27.10.2010 od 09.00 do 17.00 ure, izvedli seminar na temo; »Starejši v prometu«. Vse kar se bo odvijalo na Španik centru varne vožnje v Murski Soboti bo za udeležence brezplačno. Seminar je namenjen starejšim osebam iz cele pomurske regije ter tudi drugim zainteresiranim, po zajtrku in jutranji kavi, ter pozdravu gostov pa se bo uradni del seminarja začel ob 10,00 uri. Takrat bodo predavatelji podali referate, in sicer:
»Prometna varnost v Pomurju« - mag. Srečko Šteiner in Boris Žibrat – SUP PU Murska Sobota;
»Vpliv zdravil na varno udeležbo v cestnem prometu« - dr. Majda Karlovčec Zorc – Inštitut za sodno medicino; »Posledice udeležbe starejših v prometnih nesrečah« – Sebastijan Piberl, dr. med.- ZD Murska Sobota; »Starejši v prometu – kaj lahko storimo?« - mag. Bojan Žlender, Javna agencija za varnost prometa; Predstavitev programa varne vožnje – Španik center Murska Sobota. Po kosilu, bo med 13. in 17. uro potekal trening varne vožnje, kjer bodo posebej izpostavili zaviranje in vožnjo skozi rondo. Hkrati bo potekal tudi ogled filmov na temo prometna varnost; merjenje krvnega tlaka in sladkorja; naprave za merjenje reakcijskega časa in uporabe varnostnih pasov
razne predstavitve... Zaradi vsega tega so organizatorji so prepričani, da se bo dogodka udeležilo veliko starejših občanov.