MARJAN POTISK: KVALITETA IN PRIJAZNOST!
Načelnik Upravne enote (UE) Gornja Radgona Marjan Potisk je na posebni novinarski konferenci, predstavil podatke o delu omenjene enote v letu 2008 in jih tudi primerjal s podatki preteklih let. Z zadovoljstvom je ugotovil, da so v letu 2008 ...
UE Gornja Radgona na vrhu slovenskih upravnih enot
Načelnik Upravne enote (UE) Gornja Radgona Marjan Potisk je na posebni novinarski konferenci, predstavil podatke o delu omenjene enote v letu 2008 in jih tudi primerjal s podatki preteklih let. Z zadovoljstvom je ugotovil, da so v letu 2008 vsi cilji, ki so si jih zadali v programu dela, izpolnjeni oz. na nekaterih področjih celo preseženi. Istočasno so zaposleni rešili manj upravnih zadev in mnogo več drugih upravnih nalog kot v letu 2007. Kot enega od vzrokov načelnik UE Gornja Radgona Marjan Potisk navaja, da občani ne čutijo več potrebe po obeh osebnih dokumentih. Tako naj bi vlagali prošnje ali samo za osebno izkaznico ali pa zgolj za potni list. Hkrati Potisk ugotavlja, da se je kvaliteta dela na radgonski UE dvignila, po njegovem pa je to tudi cilj, saj kvantiteto dela ne morejo dvigniti, zato pa so lahko kakovostni in prijazni. Potisk je zadovoljen s skoraj vsem, razen z denacionalizacijo, kjer je vedno, ne po svoji krivdi niso rešili osem denacionalizacijskih zahtevkov.
Da delajo kvalitetno in na zadovoljstvo državljanov potrjujejo tudi ocene (ankete) koristnikov uslug, kjer je radgonska UE z visoko oceno – 4,92 na čelu vseh slovenskih upravnih enot. Ažurnosti, kakovosti in prijaznosti pritrdi dejstvo, da je bila v lanskem letu od sedemnajstih vloženih pritožb le ena upravičena, medtem ko je bilo upravičenih pritožb v letu 2007 devet. Tudi nerešenih zadeve je manj kot v letu 2007, prekoračitev roka je bilo v letu 2008 osem (v letu 2007 štirinajst), zaostankov pa naj od leta 2005 sploh ne bi poznali. Načelnik Marjan Potisk je omenil tudi delo ob sobotah, ki da v radgonski UE ni dalo ustreznih rezultatov, saj se za obisk ob sobotah odloča vedno manj strank. Po Potiskovih besedah sobotno delo ne upravičuje svojega namena in le povečuje stroške, podobno pa velja tudi za delo ob sredah popoldne, ko imajo zelo malo strank. Sami so ponosni, da delajo s strankami vsakodnevno in ne le ob „uradnih dnevih“, kar je v še posebno zadovoljstvo državljanov. Po mnenju Marjana Potiska bi ob sobotah lahko delale le upravne enote v mestnih občinah, oz. tiste večje, kamor bi se v primeru nuje lahko obrnili tudi drugi državljani.
„V zvezi s kvaliteto dela je UE Gornja Radgona to področje še nadgradila, tako na področju reševanja upravnih zadev, kot na področju sodelovanja z uporabniki in na področju strokovnosti in ažurnosti. Tako v letu 2008 beležimo skupaj 8507 rešenih upravnih postopkov, kar je za 17,2 % manj kot leta 2007, kjer je bilo skupaj rešenih 10276 upravnih postopkov. Bistveno zmanjšanje je pri izdaji osebnih listin, nekaj upravnih postopkov pa je »prešlo« iz upravnih postopkov v druge upravne naloge, zato se je število slednjih tudi bistveno povečalo. Ker je bila v letu 2006 sprejeta sprememba Zakona o vojnih veteranih se je v letu 2007 močno povečalo število vloženih zahtevkov za priznanje statusa vojnega veterana in sicer je bilo v tem letu vloženih 395 zahtevkov v letu 2008 pa samo 82. Iz podatkov števila rešenih upravnih zadev je razvidno, da se je število rešenih upravnih zadev v letu 2008 v primerjavi z letom 2007 zmanjšalo za 17,2 %. Za enak odstotek se je zmanjšalo število rešenih skrajšanih ugotovitvenih postopkov. Za 1 % se je povečalo število ugotovitvenih postopkov začetih v letu 2008. V letu 2008 se je v primerjavi z letom 2007 število nerešenih zadev ob koncu leta 2008 zmanjšalo za 24,3% , oziroma je bilo v letu 2007 nerešenih 181 zadev, na koncu leta 2008 pa 137“, je dejal Potisk.
Iz poročila o rešenih drugih upravnih nalogah je razvidno, da so se druge upravne naloge v letu 2008 močno povečale in sicer jih je bilo v letu 2007 rešenih 27.073 drugih upravnih nalog, v letu 2008 pa je bilo rešenih 36.949 upravnih zadev, kar predstavlja povečanje za 36 %. Tako se je v letu 2008 za 29 % zmanjšalo število izdanih potrdil po 179. členu, se je pa močno povečala, kar za 105 % izmenjava podatkov med organi državne uprave. „S strani ministrstva za notranje zadeve je bilo prejeto navodilo, da je potrebno popraviti fiktivne datume prijave vsem osebam, ki imajo prijavljeno stalno prebivališče na enem naslovu pred letom 1953, tako so se posledično v primerjavi z letom 2007 kar za 9 krat povečali vpisi sprememb v evidenco gospodinjstev. Velik porast je tudi pri izdaji zemljiško knjižnih izpiskov, in sicer na oddelku za okolje, prostor in kmetijstvo. Skupno jih je bilo izdanih 1.783 in to predvsem v postopkih izdaje gradbenih in uporabnih dovoljenj ter gradbenih dovoljenj za nezahtevne objekte in za potrebe lokalnih skupnosti. Vpogledi v e-zemljiško knjigo potekajo nemoteno, dostop do informacij je učinkovit in enostaven. V oddelku za okolje, prostor in kmetijstvo se ga zelo pogosto poslužujejo, predvsem v postopkih izdaje gradbenih dovoljenj, v zvezi s prometom s kmetijskimi zemljišči, v določeni meri pa tudi v denacionalizacijskih postopkih. Po našem mnenju imajo vpogledi v e-zemljiško knjigo za potrebe upravnih postopkov zelo pozitiven odmev pri odjemalcih upravnih storitev, saj so iz tega razloga upravni postopki za stranke ekonomičnejši in hitrejši“, pravi Potisk, ki dodaja, da se je prav tako za 227 % povečalo število izdanih potrdil iz zbirk geodetskih podatkov. Teh je bilo v letu 2008 izdanih 1.212, predvsem na zahtevo lokalnih skupnosti in v postopkih izdaje dovoljenj za nezahtevne objekte.
„Ko gre za overitve, te izvajamo na sedežu upravne enote v pritličju, v bližini oddelka za upravne notranje zadeve in na dveh informatiziranih KU in sicer v Radencih in Sv. Juriju ob Ščavnici. V letu 2008 beležimo 3 % povečanje upravnih overitev – podpisa (v letu 2008 2.213) in kar 66 % povečanje upravnih overitev kopij (v letu 2008: 885)“, je še dejal Potisk.