PRODAJA VIŠJA KOT LANI, DOBIČEK ENAK
Radenska zaključila še eno uspešno poslovno leto...
Družba Radenska, ki zaposluje še 209 ljudi, je v letu 2011 prodala okoli 96 milijonov litrov pijač, kar je približno šest odstotkov več kot lani, in hkrati kar 48 litrov na državljana Slovenije. Prihodki bodo po besedah direktorja Radenske Milana Hojnika znašali med 26 in 27 milijoni evrov, dobiček iz poslovanja pa naj bi dosegel približno milijon evrov, kar je toliko kot leto prej. Kot je na posebni novinarski konferenci ob izteku leta povedal Hojnik, za leto 2012 načrtujejo prodajo 103 milijonov litrov pijač, prihodke pa naj bi povečali na okoli 30 milijonov evrov. Take prodajne cilje so si zastavili kljub izjemno močni konkurenci Perrierja in Eviana ter ostalih tujih vod, pričakujejo začetek prodaje v trgovskih verigah Big C in Tesco, prve pošiljke Radenskinih vod so na ruskem trgu, računajo na uspešen prodor na azarbejdžanski trg.
Sicer pa, predvsem naraščajo količine pri blagovnih znamkah in za večja turistična podjetja, dobro pa sodelujejo tudi z diskontnimi prodajalci, pri čemer so kupcem ponudili tudi nekaj novih okusov. Tako Hojnik kot njegovi najožji sodelavci so letošnjim poslovanjem zadovoljen, zlasti s količino prodanih izdelkov, ker so le za malenkost zaostali za "mogoče v lanskem letu za preambiciozno zastavljenim poslovnim načrtom", ugodne rezultate jim nekoliko kazi le dražja embalaža, ki se je podražila za od 30 do 80 odstotkov.
Poleg tradicionalnih trgov v bližnjih državah, kjer se je prodaja povečala predvsem v Avstriji in Italiji, je Radenska v tujini bila uspešna predvsem v dveh novih državah, v Rusiji in na Tajskem, v ZDA pa si štejejo za poseben uspeh, da so se znašli na policah druge največje trgovske verige Walmart, prodaja se je povečala tudi v Kanadi, dogovarjajo pa se tudi za distribucijo v Indiji, saj Hojnik trdi, da v azijskih državah vidijo posebno priložnost. „Kljub krizi in recesiji, ki sta udarili tudi živilsko industrijo, so rezultati letošnjega poslovanja - tako količinski kot finančni - solidni, ustvarjeni dobiček bo na ravni lanskega. To velja tako za prodajo v Sloveniji, ki ostaja naše domicilno tržišče, ker na njem prodamo levji delež naših mineralnih vod in brezalkoholnih pijač, kot za države EU in trge nekdanje Jugoslavije. Uspešni smo bili v pogajanjih z večjimi trgovskimi in turističnimi podjetji, za katere polnimo naše vode in pijače, količine so se nam povečale zaradi novih kupcev, kot sta diskontna trgovca Hofer in Lidl. Tržišču smo ponudili nekaj pijač z novimi okusi. Prisotni smo na dveh novih tržiščih, v Rusiji in na Tajskem, z novim distributerjem v ZDA smo razširili prodajo v največjih svetovnih trgovskih verigah, kot sta Wallmart in Target. Postopek registracije naše vode poteka v Indiji in Egiptu“, je pojasnil Hojnik, ki je spregovoril tudi o odvisnosti Radenske od skupine Pivovarne Laško. Prvi mož Radenske je dejal, da je družba „še vedno vpeta v skupino, smo samostojna pravna oseba z lastnim računom in razpolagamo s svojim denarjem, sami pripravljamo bilanco, dobiček ostaja v Radenski, lastniki pa dobivajo le dividendo. Potekajo tudi skupne aktivnosti pri nastopih na novih trgih v Sloveniji in tujini ter pri pogajanjih z novimi kupci. Res pa je, da se prilagajamo skupni politiki in strategiji, ki si jo je skupina zastavila do leta 2014“.
V Radenski so sicer še naprej uspešni na raziskovalnem področju, in tako so v letu 2011 izvedli dva odmevna projekta. Po besedah vodje raziskovalne enote Radenske Lee Žbontar Zver so v prvem skupaj z Nacionalnim inštitutom za biologijo dokazali, da njihove naravne mineralne vode ne povzročajo mutacij pri bakterijah ali povečanja poškodb DNK pri človeških jetrnih celicah in torej niso genotoksične. V drugi pa so s strokovnjaki z Medicinske fakultete Maribor dokazali, da uživanje njihove mineralne vode classic znižuje telesno maso, spodbuja rast mišične mase in povečuje maso mineralov v telesu, in to tako pri fizično aktivnih kot neaktivnih ljudi. In po mnenju direktorja trženja v Radenski Boštjana Gerleca, takšni raziskovalni izsledki pozitivno vplivajo tudi na prodajo.