Ob kulturnem prazniku odličen koncert profesorjev Glasbene šole Gornja Radgona

KAJ VSE ZMOREJO PROFESORJI GŠ GR?...
Letošnji koncert profesorjev Glasbene šole Gornja Radgona (GŠ GR) je bil osrednji del proslave ob slovenskem kulturnem prazniku v dvorani Kulturnega doma v Gornji Radgoni. Ob tej priložnosti se nam je predstavilo enajst pedagogov z izjemno pestrim in zahtevnim programom. Najprej smo poslušali saksofonista Roka Volka, ki je zaigral Caprice en fome de valse skladatelja P. Bonneaua za saksofon solo. Njegova igra je bila muzikalno prepričljiva, prežeta z vedrostjo, igrivostjo in virtuoznostjo in brezhibno zvenečim tonom. Flavtistka Katarina Čivre se je predstavila s stavkom Allegro maestoso iz Koncerta v G duru W. A. Mozarta.
Mozart je bil glasbenik, ki je vztrajal pri naravnosti v igranju in interpretaciji. Katarina Čivre je v skladu s tem odigrala Allegro maestoso brez nepotrebnih dinamičnih izbruhov, trezno, umerjeno in tehnično izpiljeno, z okusom in velikim muzikalnim lokom. Suvereno jo je dopolnjeval pianist Predrag Bjelajac. Klavirski del je pisan izjemno zahtevno in predstavlja za pianista velik izziv. Za dobro izvedbo je potrebna drobna briljantna tehnika in smisel za klasični stil. Doris Šegula - violina in Barbara Markoli - klavir sta izvirno z ritmičnim in zvočnim šarmom odigrali skladbo Prekmurje iz Slovenskih ljudskih plesov za violino in klavir skladatelja A. Srebotnjaka. Klarinetistka Kaja Smogavec je za to priložnost izbrala skladbo Piece en sol mineur skladatelja J. Ed Barata. Njena igra je bila intenzivna, bogatega zvena, čustveno jasna in izbranega muzikalnega izraza. Pianistka Božena Pirjevec pa se je uspešno in v poglobljenem glasbenem duhu prilagodila skupnemu muziciranju.
Suito za flavto in klavir s stavki Moderato in Allegro vivace skladatelja C.M. Widorja je čustveno doživeto z diferenciranim spevnim tonom, tehnično poigravajoče in muzikalno poglobljeno odigrala Manja Kos na flavti ob odlični klavirski spremljavi Predraga Bjelajca. Usklajena, živahna, tehnično izbrušena in interpretacijsko prepričljiva je bila izvedba Sonate 46 skladatelja A. J. Lanmana z violinistko Doris Šegula in kitaristom Samom Ismajlovičem. Skladatelj P. Nagle je napisal skladbo Misty Monday, ki jo je intonančno precizno, z bogatim tonom, in širokim muzikalnim lokom odlično izvedel Andrej Rebernik na krilnem rogu ob usklajeni igri pianista Predraga Bjelajca. Koncert sta zaključila Dmitrij Averianov – ksilofon in Predrag Bjelajac – klavir. Izbrala sta tretji stavek skladbe Scaramouche imenovan Brazileira francoskega skladatelja D. Milhauda. Skladba se izvaja pogosto za klavir štiri ročno, posebno znan duo sta Martha Argerich in Nelson Freire. Dmitrij Averianov in pianist Predrag Bjelajac sta skladbo z razkošnimi zvočnimi in ritmičnimi efekti odigrala temperamentno, muzikalno in brezhibno usklajeno.
Koncert je povsem uspel in navdušil zaradi tega, ker smo poslušali prvovrstne, večinoma mlade glasbenike, prejemnike številnih nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih, soliste na koncertnih odrih in diplomante pri priznanih profesorjih. Nastopanje pedagogov je gotovo spodbuda učencem za njihovo nadaljnje vztrajno delo. Učencem predstavljajo tudi vzor, po katerem se zgledujejo. Ni veliko šol, ki se lahko ponašajo s tako odličnim pedagoškim korpusom. Učencem in njihovim staršem, kakor tudi ostali prisotni publiki, so se pedagogi predstavili malce drugače kot pri pouku. In tako je prav, čeprav moramo vedeti, da javno nastopanje zahteva celega človeka in veliko moči ob prenapolnjenem urniku in šolskih obveznostih.
Takšne napore zmorejo samo tisti, ki opravljajo svoj poklic predano in s svojim delom in vzorom mladim rodovom nesebično nakazujejo pot v skrivnost glasbene umetnosti.